گفت وگو با خانواده شهید مدافع امنیتی که سال ها رزمنده مدافع حرم در سوریه بود

مشهد مقدس نیز در این عرصه دفاعی - امنیتی شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است . بسیج مدافع حرم محمدرسول دوست محمدی یکی از این مدافعان امنیت است که 30 شهریور ماه در اغتشاشات مشهد هنگامی که آشوب گران به خیمه عزای امام رضا علیه السلام حمله کردند در هنگام دفاع از خیمه اهل بیت علیهم السلام مورد اصابت چاقو قرار گرفت و ردای شهادت برتن کرد.
گفت وگو با خانواده شهید مدافع امنیتی که سال ها رزمنده مدافع حرم در سوریه بود
1401/07/20 - 11:32
تاریخ و ساعت خبر:
142104
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - خراسان رضوی : در اغتشاشات اخیر که به بهانه فوت مهسا امینی دختر جوان کردستانی آغاز شد و در کوتاه زمانی با هدایت عناصر ضد انقلاب و لیدری اغتشاشگران با هدف براندازی نظام، آتش بر جان مردم بیگناه و بیت المال انداخت، بیش از 23 نفر از نیروهای خدوم بسیج، سپاه و نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.

شهدایی که مردم به آنها عنوان « شهید مدافع امنیت » دادند. افرادی جان برکف که برای آزادی توأمان با کرامت و عزت زن و مرد ایرانی به میانه میدان دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران ،حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و حفظ امنیت شهروندان رفتند و به شهادت رسیدند.
مشهد مقدس نیز در این عرصه دفاعی - امنیتی شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است . بسیج مدافع حرم محمدرسول دوست محمدی یکی از این مدافعان امنیت است که 30 شهریور ماه در اغتشاشات مشهد هنگامی که آشوب گران به خیمه عزای امام رضا علیه السلام حمله کردند در هنگام دفاع از خیمه اهل بیت علیهم السلام مورد اصابت چاقو قرار گرفت و ردای شهادت برتن کرد.

مردم غیور ولایی مشهد دوم مهر ، بعد طی تجمعی ضد آشوب ضمن اعلام انزجار از هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام با محکومیت اعمال ضد انسانی اغتشاشگران که منجر به شهادت و جان باختن فرزندان برومند ایران اسلامی می شود، پیکر پاک شهید محمدرسول دوست محمدی و مسلم جاویدی مهر را از میدان شریعتی مشهد تا باب الجواد حرم مطهر رضوی تشییع کردند.
کاظمی دوست محمدرسول از دقایق قبل از شهادت محمدرسول می گویند: « فاصله ما با هم زیاد نبود. همین‌قدر می‌دانم که رسول و آقامجتبی معتمدی احساس کردند اغتشاش‌گران دارند خیمه‌ای که یک چهارراه پایین‌تر است را به هم می‌ریزند. آنها سریعاً با چند نفر دیگر جلوی خیمه حضور پیدا می‌کنند. حضور آنها باعث عقب نشینی اغتشاشاگران شد .آتش خیمه که خاموش شد ؛ اراذل دوباره حمله را شروع می‌کنند.

وی ادامه می دهد: « فرد آشوب‌گری که صورتش را پوشانده بود، به سمت خیمه هجوم می‌آورد. اینجا آقای معتمدی او را از پشت می‌گیرد تا به طرف خیمه نرود. در همین حین همین آدم چاقو را درمی‌آورد و تا جایی که من دیدم دوازده سیزده تا چاقو به بازوی آقای معتمدی می‌زند. ایشان با خوردن چاقو از حال می‌رود. دوست‌محمدی می‌آید تا آقامجتبی را نجات بدهد که خودش با یک ضربه چاقو در قلب به زمین می‌افتد».

بسیجی شهید محمدرسول دوست محمدی متأهل و دارای ... فرزند است. به مناسبت گرامی داشت هفته وحدت و در آستانه میلاد با سعادت پیامبراسلام (ص) جمعی از بانوان بسیجی و کادر سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با حضور در منزل .... شهید ضمن دیدار با خانواده این شهید با سبک زندگی و ویژگی های اخلاقی وی اشنا شدند.
در این دیدار .مادر شهید مردم داری و عشق به اهل بیت علیهم السلام را از ویژگی های بارز فرزندش دانست و افزود: همین امر باعث شد که در راه دفاع از خیمه اهل بیت علیهم السلام به شهادت برسد .
وی در ادامه شهادت فرزندش را در راه اسلام و دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام باعث افتخار خود و خانواده برشمرد.

همسر شهید نیز با بیان خاطره ای از همسرش گفت: وی اغلب اوقات به همراه دوستانش در بسیج و پایگاه محله به اردوهای جهادی می رفت و دوبار هم جهت دفاع از حرم حضرت زینب عازم سوریه شد اما قسمت این شد که در اغتشاشات اخیر در دفاع از خیمه اهل بیت علیهم السلام و امنیت کشور به دست کوردلان به شهادت برسد.
خصاف ازبسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی به بیان نکاتی درباره مقام شامخ چنین شهیدانی پرداخت و گفت: شهدا از سربازان راستین امام زمان(عج) هستند و اعلام کردند ادامه دهنده راه انان تا صبح ظهور خواهند بود.

در پایان این دیدار صمیمی خانواده شهید دوست محمدی بر رویکرد انقلابی و در ادامه سیر شهیدشان تأکید کردند و گفتند : شهادت فرزند عزیزشان را در مسیر دفاع از اسلام ، انقلاب و و لایت فقیه بر خود هموار می سازند.
چندی پیش کوچه محل سکونت این بسیجی شهید، در خیابان «رضا» احمدآباد، به نام شهید «محمدرسول دوست‌محمدی» مزین شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گفت وگو با خانواده شهید امنیتی که سال ها رزمنده مدافع حرم در سوریه بود
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حماسه و مقاومت
V
آرشیو