تجلی حد کمال جلوه عبادت و بندگی عید فطر با حضور خانوادگی در نماز فطر

نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان راور با بیان اینکه عید سعید فطر از جمله اعمال عبادی مهمی است که جلوه های بی نظیری از عبادت و بندگی خدا را داراست، گفت : حد کمال آن با حضور خانواده ها خصوصا روزه اولی ها و نوجوانان ظهور پیدا می کند.
تجلی حد کمال جلوه عبادت و بندگی عید فطر با حضور خانوادگی در نماز فطر
1402/02/01 - 19:26
تاریخ و ساعت خبر:
147206
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کرمان- حجت الاسلام احسان روانان نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان راور در گفت و گو باخبرنگار ما گفت: از منظر دین بهترین عمل در بندگی خداوند رحمان که مرضی رضایت خداوند رحمان است اینکه به صورت خانوادگی انجام شود .
اینکه می فرماید کسی که دوست دارد خداوند را زیارت بکنه به لقاءالله برسد درحالی که خداوندم از او راضی است باید بال در بال یک همسر صالح و پارسا مسیر بندگی خداوند رحمان را طی بکند موید این سخن می باشد.
وی اشاره کرد:اینکه عباراتی مثل:الزموا بُيُوتِکُمْ إِلَي أَوَانِ ظُهُورِ أَمْرِنَا (ارشاد القلوب، ج 2، ص314) تا رسیدن ظهور امر ما ملازم خانه ها و خانواده هاتون باشید اتَّخِذُوا صَوَامِعَکُمْ بُيُوتَکُم‏؛ (بحارالأنوار، ج‏36، ص354) خانه ها و خانواده هاتون تبدیل کنید به محل عبادت و محل بندگی و سیر و سلوک رحمانی خودتون کونوا احلاس بيوتکم(بحار ج 52 ص 138) ؛ در یک تعبیر کنایه آمیز که فرشی از فرش خانه های تان باشید اینها همه نشان از خانواده محوری و ارزش سرمایه گذاری بر متن خانه و خانواده است.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان راور گفت:عید سعید فطر از جمله اعمال عبادی مهمی است که جلوه های بی نظیری از عبادت و بندگی خدا را داراست که حد کمال آن با حضور خانواده ها خصوصا روزه اولی ها و نوجوانان ظهور پیدا می کند.
روانان خاطر نشان کرد:در میان اعمال وارد شده برای اوقات عید سعید فطر، مهم ترین آنها پرداخت زکات فطره و نماز عید است. خدا در مورد پرداخت زکات فطره دستور خانوادگی می دهد و می فرماید به ازای هر عضو از خانواده سهمی مشخص به فقرا بپردازید، پس عنوان عمل واجب مختص عید فطر یک عنوان خانوادگی است نه فردی. پدر خانواده باید مبلغی را برای تک تک افراد تحت تکفل خویش بپردازد و عهده دار شود. این مطلب به خوبی به ما گوشزد می کند عید بندگی را با عملی کامل می کنم که خانواده در آن شریک شود و سهم آنها پرداخت گردد.
این کارشناس مسائل دینی در پایان افزود:نماز عید هم که یکی از جلوه های زیبای این روز عزیز است به جماعت خوانده می شود در حالی که اولین و مستحکم ترین جماعت موجود در بین بشر، خانواده و نظام مبتنی بر آن است. این مساله هم نشانه ای است برای ما که بدانیم در اعمال عبادی و مهم خداوند دستور به مشارکت خانوادگی داده و اگر سلوکی هم قرار است انجام شود، بهتر است خانوادگی صورت پذیرد تا هم جامعه کنونی ارتقا یابد و هم نسل آینده این مسائل را به صورت عملی لمس کرده و اجرا نمایند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجت الاسلام احسان روانان، نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان راور، عید فطر، عید بندگی و عبادت، حضور خانوادگی در عید فطر، روزه اولی ها در عید فطر
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کرمان
V
آرشیو