ضرورت اصلاح ذهنیت‌های بخشی از جامعه در خصوص حجاب و عفاف /کار عالمانه‌ی توام با محبت به گسترش حجاب خواهد انجامید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت تغییر ذهنیت‌های جامعه در خصوص ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.
ضرورت اصلاح ذهنیت‌های بخشی از جامعه در خصوص حجاب و عفاف /کار عالمانه‌ی توام با محبت به گسترش حجاب خواهد انجامید
1402/04/18 - 09:34
تاریخ و ساعت خبر:
150659
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، مهدی رمضانی صبح امروز در جلسه کارگروه هماهنگی و ساماندهی وضعیت پوشاک و محصولات حجاب استان کردستان، گفت: تامین لباس و لوازم مربوط به حجاب یکی از حلقه های مربوط به زنجیره نهادینه سازی عفاف و حجاب است و از یک جهت در ردیف های ثانویه دغدغه‌ها قرار دارد، بلکه اولویت تغییر ذهنیت ها در این خصوص از دیگر بخش‌ها مهمتر و اولاتر است.
وی با بیان اينکه حجاب و عفاف از ضروریات شریعت اسلام و نیز مطابق با عقل و فطرت انسانی است و بر همین اساس در فرهنگ ما نهادینه شده است، افزود:
براساس داده‌ها و پژوهش‌های انجام گرفته اگر مسئله حجاب نادیده گرفته شود مابقی نمادها و نشانه‌های جامعه اسلامی دچار فروپاشی و به نهاد خانواده آسیب خواهد رساند و فاجعه اخلاقی صورت گرفته در برخی کشورها بر اساس آمارهای سازمان های بین المللی کاملا قابل تحقیق است.
رمضانی اُنس با بی‌حجابی برای جامعه را خطرناک و زنگ هشداری برای جامعه دانست و گفت:
بسیاری از بانوان شل حجاب دارای فطرت های پاک هستند و کیفیت و نحوه برخورد ما می تواند آنها را در این رابطه آگاه کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اينکه استان کردستان درحوزه عفاف و حجاب جزو رتبه های مناسب کشور است، اظهار کرد: بعد از اغتشاشات نیز باز به نسبت برخی استانها وضعیت بهتری داریم ، هرچند که شرایط حال حاضر نیز رضایت بخش نیست و در این خصوص نیازمند کار فرهنگی اثرگذار هستیم.
وی اضافه کرد: در مواردی از کشف حجاب ها بعضا لجاجت هایی از طرف نوجوانان انجام می‌شود که شاید یکی از وجوه آن اقتضائات سنی این طیف بوده که اگر با کار عالمانه و محبت آمیز با آنان مواجهه صورت گیرد؛ قطعا وضعیت جامعه به حالت نرمال بازخواهد گشت.
رمضانی در ادامه با بیان اينکه محصولات تولیدی مربوط به حجاب دارای سه ضلع تولید،عرضه ومصرف است، گفت: اکثر پوشاک مصرفی استان از دیگر نقاط کشور وارد می شود بر همین اساس باید توجه کنیم تا هر پوشاکی در استان عرضه نشود که این مهم وظیفه اصناف و اتحادیه‌ها و پلیس اماکن است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآوری کرد:در حوزه مصرف هم احتیاج به یک کارتبلیعی و فرهنگ‌سازی داریم که این امر وظیفه رسانه‌ها و به خصوص صداوسیما است که گلایه هایی نیز در این رابطه وجود دارد که ضرورت دارد نسبت به اصلاح رویکردها اقدام شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب و عفاف، کردستان، کارگروه هماهنگی و ساماندهی وضعیت پوشاک و محصولات حجاب کردستان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کردستان
V
آرشیو