خواهران طلاب در سنندج اهانت به قرآن را محکوم کردند

خواهران طلاب سنندجی اهانت به ساحت قرآن کریم را محکوم و خواستار اشد مجازات برای عاملان این جنایت شدند.
خواهران طلاب در سنندج اهانت به قرآن را محکوم کردند
1402/05/10 - 09:49
تاریخ و ساعت خبر:
151956
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، ماموستا معروف خالدی پیش‌ازظهر امروز در مراسم سوگواری سلاله‌های پاک رسول خدا(ص) و تکریم کتاب الله در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم ویژه طلاب خواهر این شهرستان؛ قرآن را خط قرمز مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در کشوری که مدعی آزادی است این گونه اهانت‌ها رخ دهد، موجب انزجار مسلمان می‌شود بنابراین باید جهان اسلام برای حفاظت از این کتاب آسمانی بیش از گذشته تلاش کنند.
وی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد و گفت: آیه حفظ قرآن؛ «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» مهم‌ترین و صریح‌ترین آیه‌ای بوده که بر نفی هر گونه تحریف در قرآن دلالت دارد. خداوند فرموده ما قرآن را فرو فرستاده‌ایم و خود از آن «محافظت» خواهیم کرد.
امام جمعه موقت سنندج ضمن تسلیت ماه محرم؛ سه دهه حجاج، رمضان و ماه محرم را نزد خداوند متعال بسیار مهم دانست و گفت: پیامبراکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند حضرت حسین چراغ هدایت است، دلاوری و بی‌باکی برای مقابله با دشمن و هراسیدن از خطرها یکی از مهم‌ترین ملکات اخلاقی است که در شخصیت سرور و سالار شهیدان دیده می‌شد.
وی با اشاره به اینکه واقعه عظیم کربلا و قیام امام حسین به عنوان یکی از نقاط عطف مهم تاریخ اسلام است، بیان کرد: امام حسین(ع) تمام خانواده و یارانش را به میدان جنگ برد که تعلق خاطر نداشته باشد و در برابر خداوند جان و مال خود و خانواده خود را فدا کرد.
ماموستا خالدی تصریح کرد: نام مبارک امام حسین(ع) و یارانش تا روز قیامت با شور و اشتیاق در میان جامعه مسلمان و غیر مسلمان پا بر جاست.
در پایان خواهران طلاب در سنندج با در دست داشتن دست نوشته‌هایی با مضامین «جانم فدای قرآن»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «توهین تحقیر اهانت آزادی یا وقاحت» و سردادن شعارهایی نظیر الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل؛ ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت قرآن کریم، خواستار احترام به مقدسات ادیان الهی و اشد مجازات عاملان این جنایت شدند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خواهران طلاب، سنندج ، تجمع محکومیت، اهانت به قرآن، امام جمعه موقت سنندج، ماموستا معروف خالدی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو