در کارگاه خانواده مقاوم پایگاه حکیمه خاتون مطرح شد؛

عبادت ده جز دارد یکی از اجزای آن کسب روزی حلال جهت قوام خانوده است

مربی قرآنی پایگاه بسیج حکیمه خاتون، نهاد خانواده را یکی از ارکان حیاتی هر جامعه دانست و افزود: برای اینکه این نهاد به نقطه ی مطلوب برسد باید به یک سری شاخص ها و الگوهای موفق دست پیدا کنیم .
عبادت ده جز دارد یکی از اجزای آن کسب روزی حلال جهت قوام خانوده است
1402/05/21 - 08:00
تاریخ و ساعت خبر:
152396
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از قم، در سلسله کارگاه های خانواده ی مقاوم که اولین جلسه ی آن در مورد رزق طیب بود به صورت کارگاهی مباحثی مطرح شد.
حیدریان مربی قرآنی پایگاه نهاد خانواده را یکی از ارکان حیاتی هر جامعه دانست و افزود: برای اینکه این نهاد به نقطه ی مطلوب برسد باید به یک سری شاخص ها و الگوهای موفق دست پیدا کنیم .
از مهم ترین افرادی که در این شاخصه ها نقش دارند زنان هستند؛چون نیمی از جامعه هستند که نیم دیگر را می سازند و در مساله ی جامعه سازی نقش مستقیم و غیر مستقیم را ایفا می کنند.
وی افزود: زنان نقش مستقیم را در فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی ایفا می کنند و غیر مستقیم به دیگران یاد می دهند.
حیدریان افزود: برای شناخت این شاخصه ها اولین قدمی که بر می داریم این است که رزق را بشناسیم؛ رزق در قرآن طوری معرفی شده است که اولین قدم این است که بدانیم خداوند رازق است و بقیه اسباب هستند.
وی عنوان کرد: یکی از روسهای مدیریت اقتصادی خانواده این است که به خودمان بقبولانیم که خدا رازق است یعنی هیچ جنبنده ای نیست مگر خدا روزی اش را در نطر گرفته است.قدم دوم این است که بدانیم دو رزق مادی و معنوی داریم .
ایسان افزود: قدم‌بعدی این این که بدانیم همان خدایی که رازق است همان خدا بر بعضی ها گسترده می کند برای بعضی ها تنگ می کند.
رزق ویژگی هایی دارد از جمله این که طیب باشد با فطرت انسان هماهنگ باشد طاهر و حلال باشد.
انتهای خبر/تقی نژاد

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عبادت، روی حلال، قوام خانواده،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو