تعریف عملی هویت زن مسلمان ایرانی در جامعه، مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه بانوان است

نویسنده و فعال فرهنگی شهرستان چوار گفت : تعریف عملی هویت زن مسلمان ایرانی در جامعه، مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه بانوان است.
تعریف عملی هویت زن مسلمان ایرانی در جامعه، مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه بانوان است
1402/05/28 - 08:49
تاریخ و ساعت خبر:
162638
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مجتبی سلیمانی نویسنده و فعال فرهنگی شهرستان چوار استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز با اشاره به شان نزول سوره کوثر که تاکید بر مقام والای دخت پیامبراکرم(ص) حضرت فاطمه(س) دارد گفت: در دین ما کم نیستند زنانی که می توانند الگوی مناسبی برای همه بانوان باشند. سمیه مادر عمار یاسر ازصحابه مشهور پیامبر(ص) و حضرت زینب (س)بانویی مبارز با خطبه های معروف و کوبنده در کوفه و شام از این زنان بودند.
وی بیان اینکه در ایران قبل و بعد از انقلاب جایگاه زنان و نقش آنان از لحاظ فردی و اجتماعی در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی را نمی توان یکسان دانست، افزود: تبدیل شدن زنان قبل از انقلاب به شیر زنانی که در عرصه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حماسه های بزرگی را پدید آوردند کار آسان و کوچکی نبوده است.پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در فضای پاک جامعه اسلامی به موقعیت هایی دست پیدا کردند که در طول تاریخ چنین موقعیتی برای آنان فراهم نشده بود.
این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه تاریخ این ملت، باورهای ایمانی و اعتقادی این مردم ،زنان و عظمت زنان را به خوبی در خودش جای داده و نشان داده است، گفت: به همین دلیل هم دشمنان این ملت انگشت اشاره شآن به سمت هویت زن ایرانی و مسلمان است.
وی با اشاره به حضور استوار زنان در صحنه های قبل و بعد از پیروزی انقلاب گفت: زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه گوناگون انقلاب اسلامی،توطئه های دشمنان را نقش بر آب ساختند. زن ایرانی که بر اساس اعتقادات مذهبی، زمینه های لازم را داشت به برکت روشنگری ها و راهنمایی های امام خمینی(ره) از حاشیه به متن جامعه آمد. جامعه زنان مسلمان و متعهد ایرانی بر پایه ایمان و عفت ، صبر و هوش، حقیقت را دریافت کرد و با تلاشی روزافزون درصدد جبران عقب ماندگی های گذشته برآمد.
سلیمانی مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه زنان را هویت بخشی به زن ایرانی و مسلمان و تعریف عملی آن در متن جامعه دانست.
این نویسنده و فعال فرهنگی ،فعالیت های زنان را علاوه بر دفاع مسلحانه در عرصه های پزشکی پرستاری و امداد در جبهه های نبرد برشمرد و اظهار کرد: بسیاری از این زنان که برای امداد یا پرستاری و مداوا به جبهه می آمدند،در همان جا نیز به شهادت می رسیدند.حضور دلیرانه و خستگی ناپذیر زنان در صحنه ی دفاع مقدس، حماسه همراهی، همدلی، صبوری، ترغیب و برانگیختگی، ایثار و پاکبازی آنها چنان عظیم و ستودنی است که بی تردید در تاریخ ایران بی بدیل و بی نظیر است و اینان به حق در ادای دین خود نسبت به اسلام و به انقلاب از هیچ گونه یاری و مدد مادی و معنوی استنکاف نورزیدند.
وی ادامه داد: از فعالیت های دیگر زنان مسلمان ایرانی حضور آنان در بسیج های مقاومت و شرکت در اردوهای بسیج است که بازتاب جهانی از خویش بر جای می نهد. حضور اینان نشان دهنده ی روح مبارزه و ایثار و شجاعتی بود که می خواست به زنان جهان و ابر قدرت ها اثبات کند که زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی هویتی دگر یافته اند که بیانگر شخصیت وجودی آنان است.
سلیمانی در ادامه به جایگاه زن از نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مسئله زن و خانواده از جمله مسائل درجه یک کشور است. زنان نیمی از جمعیت کشور هستند، اما تاثیر زنان در سرنوشت کشور بیش از تاثیر نیمی از کل جمعیت در سرنوشت است. یک وقت است که ما مجموعه ای از انسانها را در نظر می گیریم، نیمی از آنها نقشی به مقدار پنجاه درصد دارند، اما مسئله زن در جامعه این گونه نیست، بالاتر از اینها است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تعریف عملی هویت زن مسلمان ایرانی در جامعه، مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه بانوان است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو