مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره تبلیغات اسلامی تربت جام:

4 گروه بانوان تأثیر گذار در واقعه عاشورا / از بانوان غایب اما مؤثر در حماسه کربلا تا مادران شهدا

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره تبلیغات اسلامی تربت جام گفت: نقش بانوان در واقعه عاشورا بسیار اثرگذار بود.
4 گروه بانوان تأثیر گذار در واقعه عاشورا / از بانوان غایب اما مؤثر در حماسه کربلا تا مادران شهدا
1402/06/01 - 09:55
تاریخ و ساعت خبر:
172809
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مرضیه اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران از تربت جام اظهار کرد: نقش بانوان در واقعه عاشورا بسیار اثرگذار بود و بانوان موثر در واقعه عاشورا را می توان به چهار گروه تقسیم بندی کرد.
وی ادامه داد: گروه اول نقش آفرینانی که در واقعه عاشورا حاضر نبودند، بعضی از بانوان در واقعه عاشورا حضور نداشتند اما اثرگذار بودند. به عنوان نمونه ماریه بنت سعد، بانویی شجاع و فداکار که نقش آفرینی ایشان پیش از واقعه عاشورا بود و منزل این بانو به عنوان یک پایگاه فرهنگی محل تجمع شیعیان بصره بود و در جریان واقعه کربلا بسیاری از افرادی که در این منزل رفت و آمد داشتند به یاری امام حسین علیه السلام شتافتند.
مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره تبلیغات اسلامی تربت جام افزود: گروه دوم نقش آفرینانی که در واقعه عاشورا حاضر بودند، به عنوان نمونه کبشه، که فرزندش سلیمان پیک امام بود و عبدالله بن زیاد دستور داد گردنش را بزنند اما کبشه روحیه استقامت و مقاومت داشت و یکی از اسرای واقعه کربلاست. همچنین ام وهب بانوی دیگری است که در واقعه عاشورا آنچنان شجاعت و شهامت از خود نشان می دهد که دشمنان ترس به جانشان میافتد.
وی بیان کرد: گروه سوم نقش آفرینانی که همسران و پسران آنان در روز عاشورا شهید و این بانوان اسیر می شوند و دشمن حسرت به دل ماند ضعف و سستی آنان را ببیند.
اکبری گفت: گروه چهارم بانوانی هستند که بعد از واقعه عاشورا در زنده نگه داشتن این واقعه نقش داشتند که نمونه بارز آنان حضرت زینب (س) هستند که با افشاگری و روایت گری های ایشان تمام حربه ها و تحریفات دشمن از بین رفت.
وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا با چهار بحران شامل بحران های اعتقادی، اخلاقی، روحی، رسانه ای روبرو شدند که ایشان با هفت مولفه اصلی شامل ارتباط با خدا، بصیرت، صبر انقلابی، معرفت، شجاعت، مهارت و هنر خطابه و مناظره، عاطفه حماسه آفریدند.
اکبری تاکید کرد: یک زن اگر پیرو اهل بیت (ع) باشد پیچ تاریخ را می تواند تغییر دهد.
خبرنگار-ملیحه عبادعسکری
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کربلا، زنان عاشورایی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو