بزرگترین مسئولیت زنان در کنار فعالیت های پررنگ و حضور موثر اجتماعی حفظ عفاف و حجاب است

مادر شهید مدافع حرم گفت: زنان پابه پای مردان در زنده نگه داشتن شعائر دینی و مناسک مذهبی و انتقال آن به نسل های آینده نقشی اساسی دارند حضور زنان در این برنامه ها برشکوه و عظمت این مراسمات می افزاید، بزرگترین مسئولیت زنان در کنار فعالیت های پررنگ اجتماعی حفظ عفاف و حجاب است و اولین قدم برای زنانی که می خواهند راه شهدا را بشناسند حفظ حجاب، عفت و حیا است.
بزرگترین مسئولیت زنان در کنار فعالیت های پررنگ و حضور موثر اجتماعی حفظ عفاف و حجاب است
1402/07/06 - 16:15
تاریخ و ساعت خبر:
174333
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا سزاوار، مادر شهید مدافع حرم "محمد جاودانی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان نیوز از خراسان رضوی با اشاره به عشق و ارادت خاص شهید به امام حسین(ع) اظهار کرد: شهید جاودانی به معنای واقعی عزادار ماه محرم و صفر امام حسین (ع) بود و از جمله کسانی بود که در این راه همواره ثابت قدم بود.
وی با اشاره به اینکه شهید مقید بود یک روز قبل از شروع ماه محرم لباس مشکی بپوشد و تا بعد از ماه محرم و صفر لباس مشکی خود را در نمی آورد، تصریح کرد: بعضی اوقات به شهید می گفتم که در مراسمات مشکی می پوشند اما شما یکسره مشکی به تن دارید، شهید سری تکان می داد و می گفت مادرجان محرم و صفر است محرم و صفر است.
مادر شهید جاودانی، بیان کرد: وقتی محمد با ما زندگی می کرد متوجه نبودیم که چه جایگاه و مقامی داشت اما حالا که او شهید شده دریافته ایم او چه جایگاه و مقامی داشت او یک انسان به تمام معنا و یک خادم واقعی برای امام حسین(ع) بود.
وی تاکید کرد: خدا را شاکرم که پسرم محمد در راهی قدم گذاشت که راه و مکتب امام حسین(ع) بود و الحمدالله که این راه همواره پیروان و عاشقان واقعی خود را در سراسر جهان اسلام دارد.
سزاوار با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های ماخانواده های شهدا، ادامه راه شهدا و مکتب اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: الحمدالله با خدمت به اهل بیت(ع) و برپایی موکب های مختلف در خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) و امام رضا(ع) در اربعین و ایام پایانی ماه صفر و به ویژه موکب هایی که خواهران ما در برپایی و خدمات رسانی داشتند قطعا این راه همچنان با قوت تمام ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: راهی که رشته محکم ان در دست خانمها است و امیدواریم به اینده که سربازان امام زمان عج در دامان این خانمها تربیت و پرورش یابند و راه شهدا را ادامه دهند.
مادر شهید مدافع حرم با اشاره به خصوصیات ویژه اخلاقی شهید بیان کرد: شهید جاودانی خیلی مهربان بود و با همه با محبت برخورد می کرد، با خواهرانش انس و الفت خاصی داشت و با اینکه خیلی برای خود کار و مشغله درست کرده بود و وقت خالی زیاد نداشت اما بازهم به خواهرانش سر می زد و جویای احوال آنها بود.
وی در ادامه افزود: هر زمان به مسافرت می رفت مثلا عراق، سوریه و یا اردوهای جهادی می رفت و برمی گشت یکی از کارهای مهمش این بود که به دیدار خواهران و فرزندان خواهرش می رفت و با یکی از خواهرانش که همسایه ما بود و هرشب قبل اینکه به منزل بیاید به دیدار خواهر و فرزندان خواهرش می رفت در هر فرصتی که داشت به خواهرانش سر می زد.
سزاوار با اشاره به رفتار و اخلاق شهید جاودانی با مادر اظهار کرد: با من به عنوان مادرش خیلی رفتار و اخلاق فوق العاده ای داشت و محبت زیاد و احترام خیلی خاصی به من و پدرش می گذاشت خیلی عجیب بود آن محبت و احترامی که به پدر و مادرش داشت و فکر می کنم که با همان احترام و محبت خاصی که به من و پدرش داشت امضای شهادتش را گرفت.
وی با اشاره به همراهی بانوان در کنار مردان در پیاده روی های جهانی اربعین و شهادت امام رضا(ع) و سایر برنامه های و مذاسمات مذهبی بیان کرد: زنان پابه پای مردان در زنده نگه داشتن شعائر دینی و مناسک مذهبی و انتقال آن به نسل های آینده نقشی اساسی دارند و حضور زنان در این برنامه ها برشکوه و عظمت رگزارشدن این مراسمات می افزاید.
مادر شهید مدافع حرم تصریح کرد: خانمها کلید اساسی و اولین شروع کننده این راه هستند، همسر، پسر و پدر، در واقع این خانم است که مشوق آنها است و برای آنها برنامه ریزی می کند این موارد را من در زندگی خودم هم به عینه پیاده کردم.
وی تاکید کرد: خانمها علاوه بر اینکه نقش اساسی در تشویق باقی اعضای خانواده دارند خودشان هم در این فعالیت ها حضور موثر دارند و اگر خانمها نباشند اینگونه حرکت ها شکل نمی گیرد و در حقیقت این خانمها هستند که باعث و بانی اجرای این فعالیت ها می شوند و در این مسیر با زبان، کار، قدم و یاقلم همواره فعال و پرانرژی قدم برداشته اند.
سزاوار در ادامه افزود: برای همه این خانمها که در مسیر حفظ و زنده نگه داشتن شعائر دینی و راه اهل بیت و شهدا قدم گذاشته و فعالیت دارند دعا می کنم که ان شالله موفق و زمینه ساز ظهور باشند، این فعالیت ها توفیقی است که نصیب هر فردی نمی شود و باید از خدا این توفیقات را خواست.
وی در پاسخ به این سوال که راه شهدا و فعالیت های خا
نمها در مسیر اهل بیت(ع) تا چه حد در شکل گیری تمدن نوین اسلامی تاثیر گذار است، تصریح کرد: قطعا خیلی موثر است اگر شهدای مدافع حرم به سوریه نمی رفتند و قدمی برنمی داشتند و این شهادت شکل نمی گرفت آنها نمی توانستند از اینجا اطلاعات و اخبار را به کشورهای دیگر برسانند و در حقیقت هر کدام از اینها که شهید شدند یک سفیر بودند و توانستند راه را باز کنند و اگر اینها اقدام نمی کردند امروز جامعه ما سوریه را تا این حد نمی شناخت.
مادر شهید مدافع حرم اظهار کرد: پسر خودم وقتی می خواست به سوریه برود به او گفتم تو اینجا عضو فعال بسیج هستی و شبانه روزی ده سال است که در حال فعالیت هستی اینجا با سوریه چه فرقی دارد که باید حتما به سوریه بروی؟ می گفت مادر من وظیفه ام است باید بروم تا مردم آنجا هم بتوانند از خودشان دفاع کنند.
وی در ادامه افزود: هدف شهدا آنقدر بالا بود و آنها آنقدر با درک و معرفت والا رفتند که ما خیلی مانده تا بفهمیم راه و منش آنها را.
سزاوار با اشاره به اینکه خانمها علاوه بر فعالیت های اجتماعی خوبی که دارند بزرگترین مسئولیت بر دوش آنها عفاف و حجاب است، تاکید کرد: آنهایی که شهدا را نمی شناسند و درباره شهدا نمی دانند به این موضوع توجه کنند یکی از آن شهدا شهید جاودانی است که آنقدر به عفت، عصمت و حیا پایبند بود که به عنوان یک مرد جوان یک انسان با حجب و حیا و یک انسان به تمام معنا بود.
وی تصریح کرد: خانمهایی که می خواهند راه و روش شهدا را بشناسند اولین قدم برای این خانمها حجاب و حفظ عفت و حیا است.
مادر شهید مدافع حرم خاطرنشان کرد: دختران ما ببینند اهداف شهدا در انتخاب راه شهادت چه بوده است، اولین هدف شهدا اسلام بوده و من به عنوان یک مادر شهید نظرم اینست که برای یک زن در زندگی حجاب از هر چیزی مهم تر است اگر زن حجاب و عفاف داشت آن حجاب خودش راه را باز می کند و باعث اتفاقات خوب و مثبت در زندگی آنها و جامعه می شود و یک آرامش نابی به آنها می دهد.
انتهای پیام/ دوست حصار

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مادران شهدا، شهدای مدافع حرم، زهرا سزاوار، مادر شهید مدافع حرم "محمد جاودانی"
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو