معرفی کتاب

کتاب "مبانی دینی استکبار ستیزی"؛ پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران چیزی جز مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی نیست

پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران در طول سه دهه شکوهمند و عزت آفرین به تمامی جهانیان، چیزی جز مقابله با نظام سلطه واستکبار جهانی به سردمداران آمریکا و صهیونیسم نبوده است.
کتاب
1402/08/13 - 09:01
تاریخ و ساعت خبر:
175832
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی؛ شهرستان ساوه؛ کتاب "مبانی دینی استکبار ستیزی واصول مواجهه با نظام سلطه واستکبار جهانی " به همت موسسه فرهنگی هنری راه فخرالائمه تهیه و تدوین و توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ۴فصل منتشرگردیده است.
در مقدمه کتاب نویسنده اشاره به آیه ۱۹۳سوره بقره " وقاتلوهم حتی لا تکون فتنه "دارد و می نویسد پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران در طول سه دهه شکوهمند و عزت آفرین به تمامی جهانیان، چیزی جز مقابله با نظام سلطه واستکبار جهانی به سردمداران آمریکا و صهیونیسم نبوده است.
ضرورت ایجاب می نماید ابتدا برای تقویت بنیان های قوی " اصل استکبار ستیزی " و این مواجهه مقدس با ماهیت، ابعاد و آسیب ها و آفت های این واجب اسلامی وت کلیف قرآنی بیشتر آشنا شویم.
دُمل چرکین فتنه تحمیل "صلح "و "مذاکره"و "معامله "با سردمداران این جبهه فساد، جنایت و خودکامگی، یکی از ترفندهای پوسیده وکهنه " غافلان جاهل "و "خائنان دانا"ست که هر از چند گاهی سر باز کرده و با تعفن و آلودگی خود، فضای ایمانی ایستادگی و مبارزه علیه مستکبرین در جامعه اسلامی را تهدید می نماید. لذا آحاد جامعه و جوانان غیور امت اسلامی در این مسیر برای احقاق حقوق مظلومان و مستضعفان باید نهایت تلاش خالصانه خویش را به کار بندند.
نویسنده در فصل اول به ویژگی ها و شاخصه های رفتاری مستکبران و تعریف استکبار، ویژگی ها و خصوصیات مستکبران اشاره نموده است. و در فصل دوم اشاره به اصول مواجهه با نظام سلطه واستکبار جهانی که شامل اصل هوشیاری و دشمن شناسی، اصل مرعوب نشدن، اصل ضدیت و مقاومت در مبارزه، اصل حفظ عزت وعدم سازش مذاکره، اصل عدم تقیه، اصل عدم حسن ظن واعتماد اشاره پرداخته است.
درفصل سوم با اشاره به گوشه ای از جنایت استکبار جهانی؛ آمریکا از دیروز تا امروز و در نهایت در فصل چهارم به وظیفه مسلمانان در برابر دشمنان اسلام پرداخته است.

گفتنی است در پشت کتاب قسمتی از بیانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای آورده شده که در تاریخ ۱۳۸۲/۱/۱ فرمودند: «باید به این نکته توجه کرد که همه رجز خوانی های آمریکا از قدرت نیست.
البته آنها خود را بزرگترین قدرت دنیا تلقی می کنند قطعا تجهیزات نظامی شان هم پیشرفته تراست. پول بسیاری هم در اختیار دارند؛ اما این موارد دلیل قدرتمندی واقعی در میدان عمل نیست ...پول و سلاح مدرن داشتن دلیل قدرت واقعی نیست.
بعضی از رجزخوانی ها نشانه ی ترس است ،بعضی از این رجز خوانی ها مثل همان سوت زدن آدم ترسو در تاریکی شب است.»

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کتاب مبانی دینی استکبار ستیزی، استکبار جهانی، معرفی کتاب،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ادبیات و نشر
V
آرشیو