یک کتاب جدید به مدارس اضافه می‌شود

رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: طرح تدریس ایران شناسی در مدارس را آماده می‌کنیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت و نهایی خواهد شد و ایجاد نمایشگاه و موزه ادوار تاریخ و تمدن ایران زمین هم تصویب شده است.
یک کتاب جدید به مدارس اضافه می‌شود
1402/11/02 - 15:24
تاریخ و ساعت خبر:
189230
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: طرح تدریس ایران شناسی در مدارس را آماده می‌کنیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت و نهایی خواهد شد و ایجاد نمایشگاه و موزه ادوار تاریخ و تمدن ایران زمین هم تصویب شده است.
رئیس بنیاد ایران شناسی با تاکید بر اینکه مکلف به احیای هویت ملی هستیم گفت: با حضور رییس جمهور در جلسه هیات امنا این بنیاد، تصویب شد تا درس ایران شناسی در مدارس تدریس شود.
محمد حسین رجبی دوانی عصر شنبه در دیدار با استاندار اردبیل در جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه چالدران در اردبیل اظهار کرد: طرح تدریس ایران شناسی در مدارس را آماده می‌کنیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت و نهایی خواهد شد و ایجاد نمایشگاه و موزه ادوار تاریخ و تمدن ایران زمین هم تصویب شده است
وی به حرکت شاه اسماعیل برای یکپارچه کردن ایران بعد از افول عظمت کشور در پی حمله مغول و وضعیت ملوک الطوایفی برای تعیین مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور اشاره کرد و گفت: کوتاهی‌هایی در چند دهه اخیر در خصوص هویت ملی داشته ایم و از سوی دیگر با تلاش دشمن برای بیگانه کردن نسل‌های بعد از انقلاب، فضای فاسد مجازی و بمباران ذهن جوانان مواجه هستیم.
فعالیت نمایندگی بنیاد ایران شناسی در ۱۹ استان
رئیس بنیاد ایران شناسی اظهار کرد: این بنیاد در ۱۹ استان نمایندگی دارد که با نظر وزیر کشور قرار شد در دیگر استان‌های کشور نیز نمایندگی ایجاد شود تا احصا افتخارات در سطوح استانی، ملی و منطقه‌ای صورت گیرد و جوانان به ارزش‌های بزرگ خود واقف شوند.
رجبی دوانی ادامه داد: اینکه جوانان ما فلان فوتبالیست خارجی را بهتر از شخصیت‌های ملی ما می‌شناسند نشانگر کم‌کاری متولیان فرهنگی و آموزشی است و می‌خواهیم در استان‌ها فعالیت‌های آغاز کنیم.
وی با اشاره به اینکه در تهران هفته استان‌ها را برگزار خواهیم کرد گفت: به عنوان مثال در هفته اردبیل، ویژگی‌ها، عظمت‌ها، آداب رسوم، هنرها، معاریف و محصولات استان معرفی خواهد شد.
او تصریح کرد: قدمت استان اردبیل به دوره اشکانیان باز می‌گردد و در دوره اسلامی هم مرکز آذربایجان بوده است.
وی افزود: برگزاری هفته‌های استان‌ها سبب توجه اهالی مرکز نشین و مهاجر، به استان زادگاه خود و رونق اقتصاد و فرهنگ استان‌ها خواهد شد.
ترکیه در دوره عثمانی همسایه خوبی نبوده است
رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: ترکیه در دوره عثمانی برای ما همسایه خوبی نبوده است و بیش از اینکه با مسیحیان اروپا مقابله کند، از ایجاد یک دولت شیعی در کنار مرز‌های شرقی خود نگران بوده و به ایران حساسیت نشان داده و دولت نوپای صفویه که سر جنگ با آن‌ها نداشته را با مشکل مواجه کرد.
رجبی دوانی افزود: تعجب می‌کنم از اینکه برخی‌ها با عظمت از دوره عثمانی یاد می‌کنند؛ حالا خود مردم ترکیه با عظمت یاد کنند حرفی نیست، اما ما نباید دورانی که باعث تضعیف اسلام شد را بزرگ بشمریم.
او ادامه داد: حتی نادر شاه فکر می‌کرد سیاست‌های صفویه اشتباه بوده و پیشنهاد اتحاد با عثمانی‌ها را داد تا هر دو کشور مسلمان در مقابل دشمنان مشترک اختلافات را کنار بگذارند، ولی آن‌ها نپذیرفتند و بعد نادر شاه متوجه موضع نادرست آن‌ها شد و با آن‌ها جنگید و سرکوب هم کرد.
رجبی دوانی اظهار کرد: حالا آن‌ها با وقاحت فیلم می‌سازند و مدعی آذربایجان ما هم می‌شوند و ما از این طرف دست روی دست گذاشته ایم و عده‌ای بی‌خبر و غافل هم دل به آن‌ها می‌بندد و باید بیش از ساخت سریال شیخ صفی‌الدین اردبیلی، در خصوص حماسه چالدران فیلم بسازیم.
رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: در بازگشت به تهران، با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریس سازمان صدا و سیما و با سازمان اوج صحبت خواهم کرد تا با همکاری هم، افتخارات را برجسته کنیم
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایران، تمدن، زمین، شورای عالی انقلاب فرهنگی، موزه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ادبیات و نشر
V
آرشیو