مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی؛

ارائه خدمات مشاوره ژنتیک برای هزار و 356 نفر در سالجاری

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی از ارائه خدمات مشاوره ژنتیک برای هزار و 356 نفر در سالجاری در سطح استان خبر داد.
ارائه خدمات مشاوره ژنتیک برای هزار و 356 نفر در سالجاری
1402/09/18 - 11:14
تاریخ و ساعت خبر:
177334
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان غربی؛ مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۲۶۳‌ هزار و ۳۰۲‌ نفر تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد، در سالجاری برای هزار و ۳۵۶‌ نفر مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، پیش از بارداری و تشخیصی توسط مراکز مشاوره ژنتیک استان ارائه شده است.
پروین محمدپوری با اشاره به اینکه در مراکز مشاوره ژنتیک، بیشتر مشاوره های ژنتیک شامل مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل از بارداری، مشاوره های شناختی و تشخیصی ارائه می شود، افزود: افرادی که تصمیم به باردار شدن دارند و یا حتی در دوران بارداری به سر می برند، می توانند با مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیکی از خدمات این مراکز استفاده کنند. این خدمات مشاوره ژنتیکی، توسط مشاورین متخصص در زمینه ژنتیک ارائه می شود.
وی در ادامه اضافه کرد: انجام آزمایشهای تخصصی ژنتیک در مراکز تحت پوشش بهزیستی شامل انجام کاریوتایپ بر روی مایع آمنیون که همان تشخیص پیش از تولد، روشهای سریع تشخیص پیش از تولد جهت مادران باردار با سن بارداری بالا، بررسی ناقلین بیماری های شایع ژنتیک از جمله دیستروفی عضلانی دوشن و SMA برای جلوگیری و پیشگیری از معلولیتهای احتمالی، پانل NGS برای غربالگری ناقلین در ازدواج فامیلی است که با بررسی موارد و اختلالات مرتبط با بیماری های ژنتیکی، به طور کلی از تولد کودکان معلول و ناقص و بیمار پیشگیری می کند.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال بیش از ۱۱‌ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج به زوجین متقاضی در سطح استان پرداخت شده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مشاوره، بهزیستی، ژنتیک، آذربایجان غربی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو