دانشجو، پیشرانِ قدرت و اقتدارِ اجتماع

دانشجویان جزء کارآمدترین و پرتحرک‌ترین قشر روشن‌فکر جامعه شمرده می‌شوند و انقلاب‌ها همواره آن‌ها را هسته‌ی اصلی مبارزات خود می‌دانند. براین‌اساس چنانچه این قشر تأثیرگذار در تحولات ساختاری با مسائل کشور مماس باشند و در تصمیم‌گیری ها مؤثر واقع شوند، مهم‌ترین رسالت خویش را شناخته‌ و بدان عمل کرده‌اند.
دانشجو، پیشرانِ قدرت و اقتدارِ اجتماع
1402/09/18 - 10:45
تاریخ و ساعت خبر:
177383
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان تهران: یکی از تأثیرگذارترین اقشار در نهضت‌های اجتماعی که می‌توانند تغییراتی بنیادین در جامعه بگذارند، جوانان آن جامعه و از بین آن‌ها دانشجویان هستند؛ زیرا آن‌ها جزء کارآمدترین و پرتحرک‌ترین قشر روشن‌فکر جامعه شمرده می‌شوند و انقلاب‌ها همواره آن‌ها را هسته‌ی اصلی و مرکزی مبارزات خود می‌دانند. براین‌اساس چنانچه در ایران اسلامی، این قشر تأثیرگذار در تحولات ساختاری، با استمداد از سه ویژگیِ کلانِ استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی و آرمان‌گرایی که مورد تأکید رهبر انقلاب می‌باشد، با مسائل کشور مماس باشند و در تصمیم‌سازی ها و تصمیم‌گیری ها مؤثر واقع شوند، مهم‌ترین رسالت خویش را شناخته‌ و بدان عمل کرده‌اند.
امروز دانشجو باید با سلاح تقوا و اندیشه‌ورزی، علم همراه با فکر سالم و سازنده را پیشه‌ی خود ساخته و با پرهیز از انفعال و ناامیدی، کانون تولید و انتشار امید به بخش های مختلف جامعه باشد. اگر جریان دانشجویی از طریق جریان‌سازی و با ایجاد گفتمان‌سازی در تمامی عرصه‌ها؛ از جمله عرصه‌های سیاسی اقتصادی و علمی، به دنبال پیشرفت درون‌زا باشد و آن را به شکل یک مطالبه‌ی عمومی و فراگیر در جامعه تزریق نماید، زمینه رشد و تعالی جامعه انقلاب اسلامی بیش از پیش فراهم خواهد آمد.
امروز تشکل‌های دانشجویی باید با احیای تفکر اسلام سیاسی، به دنبال سه آرمان باشند؛ اول ایجاد، پرورش و گسترش آرمان اعتماد به نفس، دوم اعتقاد قلبی و عملی به «ما می‌توانیم» و سوم ایمان و اعتقاد به مبارزه با سلطه و استکبار در سطح جهان. «از دانشگاه همیشه و در همه‌جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد؛ اول جریان علم و تحقیق، دوم جریان آرمان گرایی‌ها و آرمان‌ خواهی‌ها و هدف‌گزاریهای سیاسی و اجتماعی.» (بیانات رهبر انقلاب دردیدار با اساتید و دانشجویان، ۲۴ آذر ۸۷)
اینک که دنیا به مدد بیداری جهانی اسلامی پس از اجرای عملیات طوفان‌الاقصی و شکستن هیمنه‌ی پوشالی سلطه استکبار، بیش از گذشته در آستانه‌ی ظهور نظم نوین جهانی قرار گرفته است، بیشترین مسئولیت بر عهده‌ی مؤثرترین قشر یعنی دانشجویان و دانشگاهیان به‌عنوان موتور پیشران حرکت اجتماعی است که با حضور آگاهانه و متعهدانه در جبهه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کشور را در تشکیل نظم جدید جهانی هدایت کنند و هویت، استقلال و اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان اثبات نمایند.
نویسنده: آمنه عسگری
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز دانشجو، قشر روشن فکر، تشکل های دانشجویی، جریان دانشجویی، یادداشت دانشجو
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو