زهرا (س) محور خلقت

بقای اسلام با حضرت فاطمه (س) و فرزندان ایشان رقم خورد

امروز شاهد هستیم که بقای اسلام توسط فاطمه زهرا (س) و فرزندان ایشان رقم خورده است و آیات و روایات و سوره های قرآنی بویژه سوره کوثر گواه عظمت این بانوی بی نظیر اسلام را می رساند. این بزرگ بانوی اسلام، نمونه بارز ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از آرمان های حق و حقیقت است که ضرورت دارد در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه تلاش شود.
بقای اسلام با حضرت فاطمه (س) و فرزندان ایشان رقم خورد
1402/10/13 - 12:06
تاریخ و ساعت خبر:
178488
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان - ملیحه سادات ضیایی: زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه خوبی برای عبرت آموزی و الگو برداشتن است؛ ایشان زندگی ساده، بی آلایش و در عین حال با برکتی داشتند و در طول عمر کوتاه خود دنیایی از درس های سرشار از معنویت را برای بشریت باقی گذاشتند که روشنگر راه انسان ها است.
الگو گرفتن از ایشان می تواند در زندگی انسان های آزاداندیشی که می خواهند سیر و سلوک سعادت الهی را طی کرده و تقوا را پیشه زندگی کنند، راه گشای بسیار خوبی باشد و آشنایی با سیره زندگی حضرت زهرا (س) می تواند موجب پیشرفت جامعه اسلامی و مانع از انحطاط و سقوط جامعه شود.
هر چند زنان زیادی به لحاظ فضایل اخلاقی وانسانی و نقش آفرینی در جهان بشریت در طول تاریخ خوش درخشیدند، اما هیچ زنی به پای حضرت زهرای مرضیه (س) نرسیده است، چرا که ایشان با عمر کوتاه خود، آثار و برکات زیادی را برای همه زمان‌ها به یادگار گذاشت.
مهم ترین ویژگی حضرت زهرا (س)، ولایت مداری بود تا جایی که در این راه به شهادت نائل شد ولایت مداری موجب بصیرت و بینش و فهم و شناخت مسیر حق از ناحق می شود.
فاطمه(س) دین باوری و شوق بندگی معبود را از اوان کودکی در جان و روح فرزندانش می دمید و روح خدا پرستی و توحید را در وجود آن ها تقویت می کرد تا آن جا که فرزندانش بالاترین لذت ها را در عبادت خداوند می دیدند. اگر امام حسین(ع) در لحظات پایانی حیات خود زیر ضربات تیر و شمشیر دشمنان نماز به پا می دارد جلوه ای از تربیت دینی فاطمه(س) را نشان می دهد.
حضرت فاطمه زهرا (س) چنان مقامی در پیشگاه خداوند دارد که به‌نوعی می‌توان ایشان را محور خلقت دانست. وقتی خداوند می‌خواهد بر اهل‌بیت (عهم) درود بفرستد یا در هنگامی که جبرئیل از خدا دربارۀ اصحاب کسا، سؤال می‌کند، حضرت زهرا (س) محور قرار می‌گیرد. خدای متعال در پاسخ جبرئیل می‌فرماید: «هُم فَاطِمَةَ وَ أَبُوهَا وَ بَعلُهَا وَ بَنُوهَا» 2 یعنی این افرادی که زیر کسا هستند، عبارتند از: فاطمه (س) و پدرش و شوهرش و فرزندانش (ع).
درحقیقت پذیرش ایمان در گرو اعتقاد به حضرت زهرا (س) است.
امروز شاهد هستیم که بقای اسلام توسط فاطمه زهرا (س) و فرزندان ایشان رقم خورده است و آیات و روایات و سوره های قرآنی بویژه سوره کوثر گواه عظمت این بانوی بی نظیر اسلام را می رساند.
این بزرگ بانوی اسلام، نمونه بارز ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از آرمان های حق و حقیقت است که ضرورت دارد در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه تلاش شود.
زنان مسلمان بویژه زنان ایران اسلامی نیز باید با تبعیت از حضرت زهرای مرضیه (س) در رابطه با حجاب و عفاف و دفاع از ولایت فقیه همیشه در صحنه باشند و گوش به فرمان رهبرفرزانه انقلاب باشند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت زهرا(س)، سبک زندگی فاطمی، بقای اسلام،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو