به همت بسبج جامعه زنان خمینی شهر اصفهان:

اجتماع سه هزار نفری قافله عزاداری بانوان زینبی برگزار شد

همزمان با فرارسیدن ۲۱تیرماه روز عفاف وحجاب وصیانت از حریم خانواده اجتماع سه هزار نفری باعنوان قافله عزاداران بانوان زینبی در خمینی شهر برگزارشد.
اجتماع سه هزار نفری قافله عزاداری بانوان زینبی برگزار شد
1403/04/22 - 17:57
تاریخ و ساعت خبر:
195536
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اصفهان :همزمان با فرارسیدن ۲۱تیرماه روز عفاف وحجاب وصیانت از حریم خانواده راهپیمایی اجتماع سه هزار نفری باعنوان 《قافله عزاداران بانوان زینبی》 با هدف حمایت از زیست عفیفانه و ترویج فرهنگ عاشورایی از جوار شهدای گمنام غواص پارک پیروزی تا مهدیه خمینی شهر برگزارشد. در این اجتماع با قرائت قطعنامه، بر رعایت حجاب و عفاف به عنوان اصالت ملی و ایرانی تاکید شد.
سید مهدی ابطحی ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)
با اشاره به وقایع دلخراش کشتاری که در سال ۱۳۱۴مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد اظهار کرد: امروز مقارن است با یک حماسه بزرگ، در ۸۹ سال پیش در چنین روزی در زمان حکومت خبیث پهلوی اول وقتی که فرمان کشف حجاب ومقابله رسمی با این گوهر تابناک و لباس فاطمه زهراو زینب کبری سلام الله علیهما صادر شد، مردان و زنان با عفت و حیای ایرانی با تقدیم شهدای فراوان در راه دفاع از عفاف و حجاب بانوی مسلمان ایرانی، قیام کردند.

استاد دانشگاه امیرالمومنین علیه السلام افزود: شهدای این واقعه معتقد بودند باید بانوی مسلمان ایرانی در صدف گوهر حجاب قرار بگیرند، ملت ایران در مورد حجاب اینطور جان فشانی کرده و هستی خود را به میدان آورده تا این ارزش نورانی الهی بر سر بانوان به برکت حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیها پایدار باشد.
وی تصریح کرد: من جدا از بحث حجاب لازم می‌دانم کمی از اوضاع امروز را برای شما تحلیل کنم، امروز ضرورت دارد وظیفه خودمان در شرایط بعد از انتخابات بهتر ببینیم ودقت کنیم، دشمن ازایجاد تفرقه ودوقطبی شدن بین بچه های انقلابی لذت میبرد، امروز به وحدت نیاز داریم تا مسیر انقلاب درست باشدچون تضعیف دولت نظام اسلامی ایران تضعیف کل نظام محسوب میشود.

ابطحی تاکید کرد: در انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم نیروهای انقلابی و بسیجیان گرانقدر حدود ۵۰ روز با تمام قوا به میدان جهاد تبیین آمدند، ما در شهرستان خمینی شهر بر این افتخار بیشتر می‌بالیم که نتیجه آنچه اتفاق افتاد باعث افتخار ماو سربلندی نیروهای بسیجی انقلابی بود.
وی افزود:درمباحث حیا، عفت،جهاد وخدمت به مردم وامثال این باید همکاری کنیم تا این دولت موفق باشند زیرا ما همه کارکنان فدک حضرت زهرا(س)هستیم نباید تخریب کنیم باید به عنوان یک بسیجی با نگاه به ولایت فقیه به پیشرفت های انقلاب اسلامی کمک کنیم.
محمد صابری جانشین فرماندهی ناحیه خمینی شهر در حاشیه این اجتماع هدف از نام گزاری این روز به عنوان عفاف و حجاب راحمایت از معنویت واخلاقیات دانست یادآورشد: مردم مومن ایران پس از توطئه انگلیس برای ضربه زدن به حکومت دینی در ایران با کشف حجاب کردن زنان توسط مامور شاهنشاهی، در مقابل این حرکت مقاومت کرده و در مسجد گوهرشاد تجمع کردند.
وی افزود:تجمع امروز زنان مومنه و انقلابی شهرستان خمینی شهر یک میثاقی داشتند با این حرکت ودل امام زمان(عج) را شاد کردند، آرزو می کنیم همه زنان ما دختران ما با رعایت اخلاق با رعایت احکام الهی هم در دنیا وآخرت سربلند وسرافراز باشند.

معاونت بسیج جامعه زنان ناحیه خمینی شهر با بیان اینکه عشق به امام حسین در وجود ما نهادینه شده است، گفت: مادران ما را نام حسین بزرگ کرده اند و باید حسینی وار هم زندگی کنیم.
وی افزود: خداوند حجاب و پوشش برای زن راباعث مصونیت از آفات و حفظ حریم در جامعه قرار داده و پوشیدگی زنان در برابر نامحرم مایه اعتلای شخصیت آنان است، مادران وبانوان باید نسبت به تربیت فرزندان خود دقت کنندو تربیت اسلامی و دینی را مد نظر قرار دهندزیرا بانوان با رعایت حجاب و عفاف خود می توانند فرزندان دینی و اسلامی هم تربیت کنند.
انتهای پیام/ مهناز رستمی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اجتماع سه هزار نفری عزاداری بانوان زینبی، خمینی شهر اصفهان، عفاف و حجاب
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اصفهان
V
آرشیو