گزارشی از یک حضور خاطره انگیز؛

صدای رسای انقلابیون در نصف جهان پیچید/ ‌دهه هشتادی ها آماده تر از دیروز

شکوه حضور مردم در روز ۲۲ بهمن استان اصفهان امسال بی نظیرتر از هر سال دیگر به چشم میخورد و این نشان از بصیرت همه اقشار جامعه در حمایت از انقلاب مردمی سال ۱۳۵۷ قلمداد میشد.
صدای رسای انقلابیون در نصف جهان پیچید/ ‌دهه هشتادی ها آماده تر از دیروز
1402/11/22 - 12:39
تاریخ و ساعت خبر:
189987
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان؛ امسال نیز از همان ساعت های نخستین صبح ۲۲ بهمن ماه، تجهیزات خبرنگاری را آماده کرده و با نمایش ساعت ۷ صبح به سمت محل تجمع مردم انقلابی اصفهان( میدان امام خمینی رحمه‌الله) حرکت کردم.
از همان ساعت های صبح، نیروهای خودم انتظامی و بسیجیان جان برکف در گوشه گوشه میادین ‌و خیابان ها ایستاده بودند و لبخند بر لب پاسخ سلام و خداقوت مردم را می دادند، امروز با افتخار و متحد در هر لباسی، جشن ۴۵ سالگی انقلاب را گرفته ایم و خدا را شاکریم که امسال نیز در هوای بهاری بهمن ماه ایران اسلامی نفس میکشیم.

در کنار خیابان، حضور چند مرد مسن که چین و چروک صورتشان نشان از خاطرات سال های 57 بود توجه من را به خود جلب کرد، وقتی از آنها پرسیدم، چه خبر از روزهای بهمن چهل و پنج سال پیش، رضایت بود که از نگاهشان به سوی دوربین موبایلم منعکس شد.
حاج عبدالعلی نقدی اظهار کرد: انقلاب سانت به سانتش با خون جوانان وطن آبیاری شد و جوانان امروز بدانند، ما جوانان گذشته و پیران امروز، به هیچ عنوان پشیمان از انقلاب کردنمان نیستیم ولی دشمن در ماهواره ها خوراک دروغ به برخی مردم می دهد.
وی تاکید کرد: جوانان نمی‌دانند که چه بودیم و چه شدیم، امروز باید رسانه ها اقتدار کشور را نمایش دهند و امثال من و رفقایم که مو سفید کردیم میدانیم که در گذشته هیچ چیز نبود جز فلاکتی که شاه برای مردم سبب ساخته بودند ولی امروز همه چیز داریم و بی انصافی هست که عده ای جاهل میگویند، دوران شاه بهتر بود.

زهرا جعفری جوان ۱۹ ساله خمینی شهری از همان ساعات اولیه صبح در میدان حاضر شده بود و در سوال ما به اینکه انقلاب اسلامی از نظر شما چگونه است، تصریح کرد: انقلاب دستاورد معرفت و بصیرت و ایستادگی مردم ایران در برابر ظلم شاهنشاهی بود و قطعا میراث بزرگی است که باید حفظ شده و به نسل‌های بعدی منتقل شود و همه ما موظفیم برای آیندگان این انقلاب عزیز را مانند جان حفظ کنیم.
وی هیچ لکنتی در کلامش نداشت و با اقتدار همان سربازان دهه هشتادی سید علی صحبت میکرد و گفت: عشق ایران و اسلام است که من را صبح زود از خانه بیرون کشاند و آنها که پشت تریبون دشمن میگویند، جوانان از انقلاب زده شده اند، حرف غلط و بی جایی میزنند و بیایند از جوانان حاضر در میدان سوال کنند تا مشت های گره خورده در مقابل دشمن را ببینند.

در گوشه میدان خیمه نونهالان انقلاب توجه همه خانواده های دارای فرزند کودک را به خود جلب میکرد، کودکانی که دست در دست مادر و پدران انقلابی داده بودند تا بیعت کودکانه خود را با این انقلاب محکم کنند.
مهلا و ملیکا دهه نودی های این انقلاب با نشان دادن انگشت اشاره خود به خبرنگار واحد خبری ما از خمینی شهر اصفهان گفتند: ما برای ایران قوی آمده ایم و با این انگشت که بر نقشه ایران زدیم، حضورمان را ثبت کردیم.

در حال و هوای گرفتن گزارش تصویری بودم که صدایی توجه من را به خود جلب کرد، دو تن از نیروهای همیشه حاضر و خستگی ناپذیر شهرداری با در دست داشتن پرچم روی موتور نشسته بودند، از یکی از آنها سوال کردم که نظرتان در خصوص انقلاب چیست و او با صدای آرام که نوای زحمت و روزی حلال میداد، بیان کرد: کشور تا به اینجا رسیده است، شهدای زیادی داده و همه باید برای حفظ وطن اسلامی تلاش کنیم، درست است که گاهی معیشت برای برخی اقشار ضعیف سخت است ولی این سبب نمیشود که دست از انقلاب بکشیم.
میدان لحظه به لحظه شلوغ تر میشد ولی نکته مهم این ماجرای باشکوه، حضور جوانان بود که در کنار خانواده ها در جشن انقلاب حضور یافته بودند.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انقلاب اسلامی ، راهپیمایی 22 بهمن، حضور حداکثری ، اصفهان ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اصفهان
V
آرشیو