گزارشی از روند پیشرفت نصف جهان؛

توریست درمانی تا قطب صنعت کشور، بخش کوچکی از دستاوردهای انقلاب سال 57 در اصفهان است

استان اصفهان پس از انقلاب اسلامی سال 1357 در همه زمینه های علمی، صنعتی، پزشکی، فرهنگی، میراث و هزاران رشته دیگر، با پیشرفت کلان به جایگاه بالایی در سطح کشور رسیده است که همه این عوامل از دستاوردهای انقلاب 45 ساله ای است که به دست مردم و به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.
توریست درمانی تا قطب صنعت کشور، بخش کوچکی از دستاوردهای انقلاب سال 57 در اصفهان است
1402/11/15 - 15:07
تاریخ و ساعت خبر:
189699
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان، برخی از زمان ها در بین مردم جهان از جایگاه عمیقی برخوردار است و عنوان کردن آن روز در تقویم نشان از ماندگاری یاد و خاطره آن ایام خواهد بود ولیکن ایام الله و خاطرات آن در کشوری به نام ایران، نه تنها ریشه در بصیرت و حضور به هنگام مردم کشور داشته بلکه دنیا را چنان در تحولی عمیق فرو برد که در 45 سالگی آن روز، ایران و ایرانی و جهان اسلام، دست شکر به آسمان می برند. بهمن ماه روایت ایستادگی در برابر ظلم و ستمی بود که قرارش فروکشاندن ایران اسلامی به زیر سلطه آمریکای جنایتکار و انگلیس شوم قلمداد می شد و اگر آن معرفت و ایستادگی مردان و زنان مسلمان و رهبری پیر فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نبود، امروز باید دست جلوی بیگانه ای دراز می کردیم که هدفش نابودی جهان اسلام است.
دهه فجر 1357 روایت عشاقی است که از جان گذشتند تا ایران از جور دشمن دون آزاد شود و انقلاب اسلامی ایران تا ابد ماندگار بماند؛ انشالله....
و امروز در جشن 45 سالگی انقلاب اسلامی ایران، شاهد رشد هدفمند و مقتدرانه کشور در همه زمینه ها هستیم و به خود میبالیم که در شناسنامه خود متولد ایران هستیم.
در همین راستا و به بهانه ورود به دهه فجر در بین اقشار جامعه حاضر شدیم تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را از زبان افرادی آگاه بشنویم.
*درمان ناباروری در اصفهان زبان زد زوج های نابارور
فریبا کشاورز از رابطین بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان؛ با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب در حوزه بهداشت و درمان در استان اصفهان، اظهار کرد: امروز شاهد تبدیل شدن اصفهان به قلب منطقه ای در تعدادی از رشته های علمی از جمله، قطب درمان مغز و اعصاب، قلب و پیشرفت در حوزه سلول های دانش بنیان، شبیه سازی و تولیدات دارویی هستیم.
وی ادامه داد: سرآمد شدن اصفهان در حوزه آموزش مهارت های بالینی، آناتومی و علوم تشریحی و همچنین کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال و بالا رفتن شاخص امید به زندگی از جمله دستاوردهای علمی و پزشکی در این استان به شمار می رود.
رابط بسیج جامعه پزشکی اصفهان بااشاره به توریست درمانی در این استان در زمینه های ناباروری، افزود: درمانهای تخصصی بیماری های غیرواگیر مثل ام اس، جراحی صرع، خدمات ناباروری به زوج های ایرانی و همچنین غیر ایرانی، درمان شکاف لب وکام، پیوند اعضا به جز پیوند کبد و درمان و جراحی چشم از جمله خدمات پزشکی پس از انقلاب اسلامی ایران است که همه و همه از دستاوردهای این انقلاب قلمداد می شود.
*بالا بردن منزلت معلمان اصفهانی طی 45 سال از پیروزی انقلاب
مریم سهرابی در گفتگو با زنان نیوز با اشاره به دستاوردهای انقلاب در آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: آموزش و پرورش تا قبل از انقلاب به عنوان یک دستگاه مصرف کننده کمتر مورد توجه رژیم منحوس شاه بود ولی پس از انقلاب منزلت معلمان ارتقاء یافت و افقی روشن برای این سازمان ترسیم شد.
وی عنوان کرد: حضور دختران دانش آموز در مدارس و دانشگاه ها موید رفع تبعیض بین دختر و پسرانی بود که علاقه زیادی به تحصیل داشتند و ریشه کنی بی سوادی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود.
رابط خواهران سازمان بسیج فرهنگیان اصفهان خاطرنشان کرد: رشد مدرک تحصیلی معلمان و نیز توسعه تعداد آموزشگاه ها، مدارس، ایجاد پژوهش سارها و احداث و توسعه مدارس برای ایرانیان خارج از کشور و حتی مناطق محروم از جمله موارد مهمی است که حاصل انقلاب اسلامی ایران درسال 1357 عنوان می شود.
*رشد صنعت و اشتغالزایی عایدی انقلاب اسلامی به مردم شهر و روستا
رشد صنایع در استان اصفهان پس از انقلاب قابل کتمان نیست؛ بلکه رشد روز افزون صنعت و اشتغالزایی اقشار مردم در این رابطه از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای این استان به شمار می رود.
اگر مروری کوتاه بر خاطرات گذشته داشته باشیم، حضور مهندسان آمریکایی در رژیم شاه در صنایع این استان مشهود بوده و این از عوامل وابستگی به بیگانگان به شمار می رود ولیکن پس از انقلاب و با گسترش علم صنعت و بالا رفتن آمار دانشجویان در رشته های مهندسی، امروز با گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد استقلال صنعتی در همه بخش ها از جمله، فولاد، پتروپالایش، آهن، صنایع برق، گاز و نفت و همچنین ریسندگی و بافندگی هستیم و همه این عوامل را مدیون این انقلاب خواهیم بود.
*حوزه های علمیه، روحانیت و تحولات بنیادین
منصوره ترکان ضمن پاسداشت چهل و پنج سالگی انقلاب کبیر اسلامی با اشاره به تحولات بنیادین در حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه این افتخار را دارند که پرچمدار وحدت مذاهب اسلامی و دفاع از حقوق ملت ها در مبارزه با زورگویان جهان باشند و حضور طلاب از کشورهای خارجی در حوزه های علمیه اصفهان موید این مطلب است.
وی اظهار کرد: تاسیس حوزه های علمیه خواهران در کشور که قبل از انقلاب سابقه ای نداشت از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که برگ زرین در کارنامه جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و در این راستا می توان گفت، حضور مبلغان و طلاب خواهر در مناطق محروم استان اصفهان؛ در رفع مسائل و مشکلات بسیاری از بانوان در این مناطق موثر بوده است.
رابط خواهران سازمان بسیج طلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز روحانیون با تحصیل زبان های خارجه نقش موثری در تبلیغ اسلام به دنیا دارند و طلاب خواهر اصفهانی در این خصوص به صورت موثر و فعالانه ورد پیدا کرده اند.

به گزارش زنان نیوز، امروز درخت انقلاب در استان اصفهان، توانمند و مقتدر قد برافراشته است و دشمن هر زمان با تبلیغات سوء خود قصد کم ارزش کردن خدمات این انقلاب به جوانان را دارد ولیکن قطعا انقلابی که با خون هزاران جوان دین دار و فهیم در سال 57 پیروز شد به انقلاب حضرت مهدی(عج) پیوند خورده و رشد روز افزون در رشته های علمی، هنری، اقتصادی، سیاسی و پزشکی به قدری زیاد است که کسی نمی تواند از آن چشم بپوشد. دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان اصفهان به قدری مشهود بوده که صدها کتاب سترگ نیز، گنجایش نوشتاری اش را نخواهد داشت.
انتهای پیام/ زهرا شجاعی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اصفهان، تروریست درمانی، قطب صنعتی کشور، پیشرفت اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اصفهان
V
آرشیو