فرمانده پایگاه بسیج انتقال خون استان اصفهان:

لزوم فرهنگ سازی حضور بانوان در اهدای خون احساس می شود/ مشارکت 2000 نفری نصف جهانی ها در تاسوعای حسینی با نذر خون

فرمانده پایگاه بسیج انتقال خون استان اصفهان گفت: 1969 نفر در تاسوعا و عاشورای حسینی در پویش نذر خون شرکت کردند و این حضور تحسین برانگیز بود.
لزوم فرهنگ سازی  حضور بانوان در اهدای خون احساس می شود/ مشارکت 2000 نفری نصف جهانی ها در تاسوعای حسینی با نذر خون
1402/05/09 - 15:17
تاریخ و ساعت خبر:
151919
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیر اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری زنان نیوز از اصفهان با اشاره به لزوم پویش های نذر خون اظهار کرد: محرم امسال با شعار اهدای خون، فرهنگ حسینی و نذر عاشقان؛ مشارکتی حدود 1969 نفری از مردم دیندار استان اصفهان را در تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد بودیم.
وی افزود: به دلیل حجم بالای اهدای خون در دهه اول محرم، پایگاه های سیار در برخی نقاط اصفهان اعم از فلاورجان، قدریجان و ... احداث شد و در خمینی شهر اصفهان کار اهدای خون در دو شیفت انجام گرفت که قطعا این افزایش میزان مشارکت موید دینداری و حب حسینی در بین مردم این استان شهید پرور است.
فرمانده پایگاه بسیج انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار قمه زنی با اهدای خون، کاهش یافته است؛ بیان کرد: برگزاری پویش های نذر خون به نوعی می تواند در کاهش قمه زنی در بین افراد تاثیر گذارد و همه باید در فرهنگ سازی اهدای خون و اهدای زندگی سهیم باشیم.
وی با بیان این مطلب که سهم بانوان در اهدای خون به نسبت مردان پایین است؛ گفت: سهم بانوان 3.3 درصد و اقایان 97 درصد در اهدای خون است که به نسبت متفاوت است و لزوم فرهنگ سازی بانوان و مشارکت آنها احساس می شود.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: یک فکر اشتباه در بین بانوان وجود دارد که با اهدای خون ممکن است دچار کم خونی شویم ولی این نظر، خلاف واقع بوده و اگر فردی به انتقال خون مراجعه کند، ابتدا از نظر سلامتی سنجیده می شود و پس از آن خونگیری انجام می شود.
انتهای پیام/ شجاعی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز اهدا خون،اهدا خون بانوان، عاشورا و تاسوعای حسینی، فواید اهدا خون،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اصفهان
V
آرشیو