در گفتگو با استاد روانشناس مطرح شد؛

نوجوانی مرحله مهم رشد شخصیت انسان

استاد روانشناس گفت: اگر بخواهیم طبق مراحل رشد انسان ابعاد شخصیتی فرد را عنوان کنیم، نوجوانی مرحله مهم رشد شخصیت است.
نوجوانی مرحله مهم رشد شخصیت انسان
1402/08/20 - 12:09
تاریخ و ساعت خبر:
176244
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر فتاحی فرد در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از اصفهان با اشاره به چالش های مهم دوره نوجوانی اظهار کرد: نوجوانی دوره ای است که فرد از دوران کودکی خارج شده و با نقش ها و مسئولیت های جدید در خانواده و جامعه رو به رو میشود.
وی افزود: دوران نوجوانی یکی از مراحل مهم رشد شخصیت انسان است و والدین باید نسبت به این دوره حساس، آگاهی لازم را پیدا کنند.
استاد دانشگاه ضمن بیان برخی ویژگی های دوره نوجوانی تصریح کرد: در واقع فرد در این دوران می خواهد از دوران وابستگی کودکانه به سمت استقلال حرکت کند تا بتواند در مقابل با چالشهای خانواده و جامعه و مدرسه خودش تصمیم بگیرد.
وی گفت: این خواسته نوجوان و عدم پذیرش آن توسط والدین دوگانگی به وجود می آورد و که این دوران را تبدیل به یکی از پرتنش ترین دوره های زندگی فرد میکند.
فتاحی فرد با اشاره به ابعاد شخصیتی نوجوانان و رشد عاطفی آنها خاطرنشان کرد: در همین دوران است نوع ارتباط و تربیت نوجوان منجر افزایش اعتماد به نفس ، مسیولیت پذیری ، شکل یافتگی شخصیت و هویت فکری_روانی_عاطفی او میشود
یا منجر به کاهش اعتماد به نفس ، منزوی شدن و درماندگی ،بی مسئولیتی ، شکل نیافتگی شخصیت اجتماعی فرد و بحران هویت فکری_روانی_ عاطفی او میشود که این مسیله تمام اینده و یک فرد را میسازد یا تخریب می‌کند.
انتهای پیام/ زهرا شجاعی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روانشناس کودک، روانشناسی نوجوانان، شخصیت نوجوانان ، رشد شخصیت کودکان ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اصفهان
V
آرشیو