دبیر کارگروه مد و لباس کشور:

تمام قد از جشنواره ملی «فَردُخت» کاشان حمایت می‌کنیم

چهارمین جشنواره ملی، فرهنگی، هنری و دانش بنیان «فَردُخت» با رونمایی از پوستر جشنواره به میزبانی کاشان شهر جهانی نساجی سنتی آغاز به کار کرد.
تمام قد از جشنواره ملی «فَردُخت» کاشان حمایت می‌کنیم
1402/06/28 - 11:56
تاریخ و ساعت خبر:
173902
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان: دبیر کارگروه مد و لباس کشور در آیین آغاز به کار و رونمایی از پوستر جشنواره ملی «فَردُخت»که با موضوع دوخت مانتو اجتماع، طراحی کالکشن خانواده و پژوهش برگزار می‌شود با بیان اینکه این جشنواره مورد تایید کارگروه مد و لباس کشور است، گفت: این کارگروه پای این جشنواره می‌ایستد و تمام قد از این رویداد حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند.
سجاد لطفی افزود: ضربه‌ای که سال‌ها یا در مقاطعی به حوزه فرهنگی به‌ ویژه عفاف و حجاب از جمله بخش ایجابی، پوشش و پوشاک ایرانی اسلامی وارد شده، حاصل از فاصله ضمنی و اقدامات دستگاه‌‌ها بوده است اما اکنون «فَردُخت» به عنوان یک رزمایش و حاصل اقدام جمعی و هماهنگی ۱۶ دستگاه با سایر حوزه‌های مد و لباس می‌تواند نقش موثری ایفا کند.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی مد و لباس، حاصل کم کاری‌ها و ترک فعل‌ها، خطاهای محاسباتی و ریل گذاری اشتباه حداقل در ۱۵ سال اخیر بوده است، افزود: کارِ کارستانِ این جشنواره همین همفکری، هماهنگی و ایجاد عزم مشترک برای درمان درد مشترک مثل کار انسان سازی به عنوان فتح الفتوح دوران دفاع مقدس است.
وی، ساماندهی حوزه مد و لباس را نیازمند همکاری مبرم و عزم جمعی و جدی همه مسئولان ذی‌ربط در این حوزه دانست و گفت: جشنواره «فَردُخت» هماورد طراحان است که با روند صعودی به لحاظ کمی و کیفی انجام شده و دبیرخانه آن نیز مورد تایید کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است و طراحان شرکت کننده‌ در دوره‌های قبلی و امسال آن می‌توانند در سامانه طراحان برای عضویت و دریافت نشان شیما(شناسه پارچه مد و لباس و پوشاک کشور) ثبت نام و از مزایای آن استفاده کنند.
دبیر کارگروه مد و لباس کشور با تاکید بر لزوم آشنایی طراحان با آیین نامه دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر تاکید کرد: اکنون ویژندهای صنعتی و تیم‌های طراحی نیز علاوه بر طراحان، مخاطب جشنواره هستند که لزوم هم‌اندیشی و تعامل آنها برای تأثیر گذاری هر چه بیشتر جشنواره «فردخت» به مسئولان آن پیشنهاد می‌شود.
لطفی با تاکید بر اینکه کارگروه مد و لباس کشور «فَردُخت» را به عنوان رویداد ملی مانتو می‌شناسد و روی آن سرمایه گذاری کرده است، اظهار امیدواری کرد: این جشنواره بتواند با تولید آثار در سطح پوشاک قهرود، اصفهان، همدان یا قزوین در کل ایران مخاطب پیدا کند و مثل گلاب کاشان با نشان(برند) در جامعه ایرانی مطرح شود.
چهارمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان «فَردُخت» رقابتی است که در سه سطح ویژندها، آزاد، دانشجویی و دانش‌آموزی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه الزهرا با همکاری تعدادی از نهادها و ارگان‌های شهر کاشان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/تقاعدیان

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جشنواره فردخت، دبیر کا گروه مد و لباس کشور، پوستر جشنواره ملی فردخت، حوزه مد و لباس، کاشان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اصفهان
V
آرشیو