روضه های خانگی واکسن معنوی در مقابل ویروس شبهات است/ تربیت نسل دینی و سبک زندگی اسلامی در بستر روضه های خانگی

روضه های خانگی واکسن معنوی در مقابل ویروس شبهات است/ تربیت نسل دینی و سبک زندگی اسلامی در بستر روضه های خانگی

مسئول تشکل فرهنگی تبلیغی ثاقب گفت: معاونت، مشارکت و کمک برای کار خیر از عواملی دیگری است که در روضه های خانگی می توان به آن دست یافت و همه این عوامل از جمله مواردی است که در ترویج سبک زندگی دینی اثر مثبت می گذارد.
روضه های خانگی واکسن معنوی در مقابل ویروس شبهات است/ تربیت نسل دینی و سبک زندگی اسلامی در بستر روضه های خانگی
1402/05/12 - 07:10
تاریخ و ساعت خبر:
151935
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام مهدی کشاورز در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز در اصفهان، با اشاره به اهمیت روضه های خانگی در ارتقاء سبک دینی خانواده ها اظهار کرد: زمانی که در خصوص تقویت سبک زندگی دینی در روضه های خانگی صحبت می شود، اشکال مختلفی از آثار مطلوب از جمله تشکیل جماعت های دینی و تعاون را می توان برشمرد.
مسئول تشکل فرهنگی تبلیغی ثاقب افزود: روضه از جماعتی تشکیل می شود که مورد تایید دین است و در این رابطه می توان به نماز جماعت، نماز جمعه و جمع افراد در برپایی مراسمات برای اهل بیت علیه السلام اشاره کرد که اهمیت آن توسط اهل بیت و علما بازگو شده است.
وی با تاکید بر عامل تعاون در بستر روضه های خانگی بیان کرد: معاونت، مشارکت و کمک برای کار خیر از عواملی دیگری است که در روضه های خانگی می توان به آن دست یافت و همه این عوامل از جمله مواردی است که در ترویج سبک زندگی دینی اثر مثبت می گذارد.
حجت السلام کشاورز تصریح کرد: مهمانی هایی که به اسم اهل بیت علیه السلام برپا می شود بدور از تجمل خواهد بود و در حاشیه آن ایجاد قرض الحسنه های خانگی است که نمادی از سبک زندگی دینی محسوب می شود.
وی در ادامه مبحث سبک زندگی دینی به پارامترهای دیگری از اهمیت روضه های خانگی اشاره و گفت: صله رحم و جمع خانواده ها در روضه های خانگی باعث بالا رفتن آمار ازدواج از طریق معرفی دختران خوب به پسران هم کفو آنها خواهد شد و این یکی دیگر از دلایل اهمیت دادن به این مقوله است.
مسئول تشکل فرهنگی تبلیغی ثاقب با اشاره به تاثیر روضه بر تربیت فرزند خاطرنشان کرد: آثار ماورایی روضه های خانگی را اهل بیت علیه السلام به خوبی به تصویر کشیده اند و قطعا از دید ظاهربین ما خارج است ولی اثار دیگری از جمله تربیت فرزند به نحو عملی با مشاهده شور و نشاط والدین نسبت به محبت اهل بیت(ع) را می توان نام برد.
وی مسئولیت پذیری و کارتشکیلاتی و کار گروهی را ازدیگر پارامترهای تربیت نسل دینی در بحث روضه های خانگی برشمرد.
حجت السلام کشاورز در پایان اظهار کرد: حضور کارشناسان دینی در روضه های خانگی و ارتباط مستقیم با مردم در پاسخ گویی به شبهات یکی از موارد مهم برپایی مراسم های مذهبی در جمع خانوادگی خواهد بود و به طور کلی میتوان این مورد را واکسن معنوی در مقابل ویروس شبهات نام برد.
خبرنگار - شجاعی
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روضه خانگی، مسئول تشکل فرهنگی تبلیغی ثافب، شبهه زدایی، پاسخ گویی به شبهات، سبک زندگی اسلامی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اصفهان
V
آرشیو