ایستادگی مقتدرانه حضرت زینب(س) با وجود مصیبت های کربلا

جباری گفت: حضرت زینب(س) با همه مصیبت‌هایی که در کربلا دید باز هم مقتدرانه در برابر دشمن ایستاد و با روشنگری و تبیین، مردم را علیه حکومت امویان شوراند.
ایستادگی مقتدرانه حضرت زینب(س) با وجود مصیبت های کربلا
1402/11/07 - 17:47
تاریخ و ساعت خبر:
189416
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مرضیه جباری در گفتگو با خبرنگار ما در کبودراهنگ اظهار کرد: جهان بشریت همواره به وجود شخصیت‌های والامقام همچون حضرت زینب(س) پیام‌رسان عاشورا افتخار می‌کند چرا که این بانوی بزرگوار اسلام بعد از حادثه کربلا زمینه ماندگاری پیام و مفاهیم عاشورایی را بالنده و زنده نگه داشته است.

وی گفت: حضرت زینب(س) درس‌آموخته مکتب زهرا(س) و حضرت علی(ع) است که برای همیشه سعی کرد تا حمایت و همراهی قاطع را با برادران خود نشان داده و زمینه انتشار مفاهیم ارزشی به ویژه آراستگی و حفظ حجاب بانوان را به درستی نشان دهد.

این کارشناس مذهبی افزود: حضرت زینب(س) پرورش یافته دامن وحی بوده به صورتی که پیامبر اکرم(ص) خود نام مبارک ایشان را انتخاب کرده و بعد از آن با راهنمایی‌های امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگ شدند.

جباری عنوان کرد: وجود مقدس حضرت زینب کبری به عنوان پرچمدار فرهنگی و حامی حماسه فرهنگی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نقش تأثیرگذاری در احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی داشتند.

جباری درپایان گفتگو خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با همه مصیبت‌هایی که در کربلا دید باز هم مقتدرانه در برابر دشمن ایستاد و با روشنگری و تبیین، مردم را علیه حکومت امویان شوراند.

سمیراسبزی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت زینب، کربلا، پیام رسان عاشورا
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو