علنی شدن جنگ رسانه ای دشمن با جریان مهسا امینی /فتنه اخیر، امنیتی‌ترین طراحی دشمن بود

در این یادداشت سعی شده است که بزرگترین فتنه های 24 سال اخیر از منظر کارکردی و اهداف دشمن مورد بررسی قرار گیرد .
علنی شدن جنگ رسانه ای دشمن با جریان مهسا امینی /فتنه اخیر، امنیتی‌ترین طراحی دشمن بود
1401/08/21 - 13:27
تاریخ و ساعت خبر:
142948
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فاطمه فاطمی فعال رسانه ای و از فعالان اندیشکده حکمرانی دینی در یادداشتی اختصاصی برای "طنین یاس" نوشت: همه فتنه‌های اخیر در کشور، امنیت و موجودیت نظام اسلامی را هدف قرار داده بودند اما هر کدام با یک رویکرد : فتنه ۷۸ سیاسی بود؛ فتنه ۸۸ سیاسی بود ؛ فتنه ۹۸ اقتصادی بود و فتنه کنونی فرهنگی است.
از نظر سیاسی، فتنه ۸۸ پیچیده‌ترین فتنه‌ اخیر بود اما از نظر امنیتی، فتنه کنونی، امنیتی‌ترین آنهاست به چند دلیل:
۱. هدف دشمن از همان ابتدا ایجاد ناامنی شدید و گسترده در داخل و به موازات آن تجزیه ایران بود.
۲. در فتنه اخیر، جنگ رسانه‌ای دشمن علیه نظام اسلامی و ملت ایران بی‌سابقه بود و در فتنه‌های گذشته در این سطح نبود.
۳. در هیچ یک از فتنه‌های اخیر این تعداد از گروههای جاسوسی و تیم‌های ترور، خرابکاری و آشوب، به میدان نیامده بودند. حادثه تروریستی شاهچراغ تنها یکی از طراحی‌های صورت گرفته بود که به نتیجه رسید اما بسیاری از موارد دیگر به لطف الهی قبل از انجام عملیات، کشف و خنثی شدند.
۴. در این فتنه دشمن حجم بسیار گسترده از سلاح را به داخل کشور ارسال کرد که در فتنه‌های سابق در این سطح از گستردگی نبود، البته بسیاری از این سلاح‌ها توسط نیروهای نظامی و امنیتی کشف و ضبط شد.
۵. در این فتنه به شکل کاملا هدفمند و هدایت‌شده تعداد زیادی از نیروهای انتظامی، بسیجی، روحانی، و حتی افراد معمولی توسط ایادی دشمن کشته شدند که در فتنه‌های گذشته در این سطح نبود.
۶. در این فتنه به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده قرار بود از مرزهای کردستان، آذربایجان، خوزستان و سیستان، عناصر تجزیه‌طلب با تحریک مردم آن منطقه و هجوم گسترده به مرزهای کشور، زمینه کشتار فراوان و تجزیه ایران را فراهم کنند که البته در مرز کردستان با پاسخ قاطع نیروهای نظامی مواجه شدند اما همچنان احتمال تحرک آنها در این مرزها وجود دارد.
۷. در حوادث اخیر سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) با برنامه‌ریزی گسترده و هزینه بسیار و با کمک منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و برخی دیگر از سرویس‌های جاسوسی از جمله موساد، تعداد زیادی از اوباش و... را برای آشوب و ترور و... آموزش داده و سامان‌دهی کرد که در فتنه‌های گذشته به این میزان نبود.
هر چند دشمن در این طراحی چند بُعدی نتوانست به نتیجه دلخواه برسد اما همچنان دست از ایجاد ناامنی در داخل کشور و مرزهای ما نکشیده و احتمال دارد به توطئه خود ادامه دهد اما آرایش نیروهای نظامی و امنیتی ما متناسب با اهداف و برنامه‌های دشمن سازمان‌دهی شده و همانگونه که تا کنون ضربه‌های سنگینی به ایادی دشمن وارد ساخته، در آینده نیز به لطف الهی این ضربات، محکم‌تر خواهد بود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
علنی شدن جنگ رسانه ای دشمن با جریان مهسا امینی /فتنه اخیر، امنیتی‌ترین طراحی دشمن بود
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو