چه کشوری ایران را از کمیسیون مقام زن حذف کرد؟/ جهنم آمریکایی زنان

چندین و چند سال است که آزار جنسی زنان در ارتش آمریکا به عنوان یک رسوایی شدید در این کشور مطرح می شود اما نه تنها این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و بدان رسیدگی نمی شود بلکه متاسفانه هر سال این آمار بیش از پیش رشد می کند. در همین رابطه، حتی سران آمریکا نیز به شدت در مظان اتهام قرار دارند. جالب است که «جو بایدن» نیز در صدر فهرست آزارگری زنان آمریکایی قرار دارد و حتی مباحثی درباره شکایت از رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است.
چه کشوری ایران را از کمیسیون مقام زن حذف کرد؟/ جهنم آمریکایی زنان
1401/10/04 - 12:27
تاریخ و ساعت خبر:
143840
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: اخیرا با هدایت آمریکا و همراهی کشورهای غربی و مرتجع، جمهوری اسلامی ایران که در یک روند بسیار دموکراتیک در کمیسیون مقام زن سازمان ملل حضور داشت از این کمیسیون حذف شد. علاوه بر آمریکایی‌ها برخی از معاندین با پرونده سازی و اتهامات واهی علیه کشورمان در این سناریو دست داشتند. در این میان آنچه مهم و حیاتی به نظر می رسد این است که درحالی این کشورها با تهمت پراکنی علیه کشورمان یک اقدام کاملا غیر دموکراتیک انجام دادند که همین کشورها مشکلات ویژه‌ای در حوزه حقوق زنان دارند.
این درحالی است که هفته‌ای نیست که رسانه‌های آمریکایی گزارش‌ها و آماری تکان‌دهنده از اوضاع جهنمی زنان این کشور منتشر نکنند اما در این راستا نه تنها این موارد کتمان و سانسور می شود و بر روی آن سرپوش می گذارند بلکه به طور کاملا جدی حقوق زنان در این کشور پایمال می شود.
اخیرا تارنمای now.org آمار زنانی را که سال ۲۰۰۵ در آمریکا توسط شریک جنسی خود کشته شده‌اند بالغ بر ۱۱۸۱ اعلام می‌کند اما آمار آزار جنسی به کف خیابان‌ها و جامعه آمریکا ختم نشده و از نیروهای نظامی و بالاترین رده‌های حاکمیتی این کشور نیز سر در آورده است.
بر اساس مستندی که در کانال یوتیوب این شبکه آمریکایی منتشر شده، ۳۰ درصد بازداشتی‌ها و محبوسان زندان‌های این کشور را زنان تشکیل می‌دهند که در تمام دنیا بی‌سابقه است.
به گزارش آسوشیتدپرس آمار آزار جنسی زنان در ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳ درصد بیشتر از سال قبل بوده است. بنابراین گزارش، برخی مقامات پنتاگون و اف‌بی‌آی در یک نظرسنجی محرمانه اقرار کرده‌‏اند ۳۶ هزار نفر از نیروهای‌شان به نوعی مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.
چندین و چند سال است که آزار جنسی زنان در ارتش آمریکا به عنوان یک رسوایی شدید در این کشور مطرح می شود اما نه تنها این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و بدان رسیدگی نمی شود بلکه متاسفانه هر سال این آمار بیش از پیش رشد می کند.
در همین رابطه، حتی سران آمریکا نیز به شدت در مظان اتهام قرار دارند. جالب است که «جو بایدن» نیز در صدر فهرست آزارگری زنان آمریکایی قرار دارد و حتی مباحثی درباره شکایت از رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است.
جالب اینکه ماه گذشته وقتی بایدن به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، دم از حمایت از زنان ایرانی می‌زد، مقدمات طرح تحقیق درباره پرونده زن‌آزاری او در بالاترین سطح سیاسی آمریکا، توسط اعضای جمهوری‌خواه کنگره به جریان افتاده بود اما رسانه‌های لیبرال مشهوری چون نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست، وال‌استریت‌ژورنال یا شبکه‌های سی‌ان‌ان، سی‌بی‌اس و البته کمپین Me Too در فضای مجازی به طور هماهنگ این خبر را سانسور کردند تا در کارزار تبلیغاتی کاخ سفید برای حذف ایران از «کمیسیون مقام زن» سازمان ملل خللی ایجاد نشود.
سطح سانسور اخبار زن آزاری در آمریکا بسیار بالاست. به طور مثال سطح آزارگری نجسی پرونده بایدن آنقدر بالاست که در این حوزه حتی پای پسر وی نیز به میان است و تا جایی شدت بدرفتاری در این پرونده زیاد بوده به طوری که می‌توان گفت خانم «تارا رئاد»، کارمند مورد تعرض قرار گرفته توسط جو بایدن، عملا چندین سال به دستور این سیاستمدار بانفوذ در شرایطی شبیه حبس خانگی به سر می‌برده است.
به هر جهت ابعاد فساد اخلاقی و متعاقب آن آزارگری زنان در آمریکا با سانسور در حال پنهان شدن است اما این کشور واقعیت را رها کرده با استفاده از برخی عوامل وابسته به خود با پرونده سازی و اتهامات واهی علیه کشورمان با همدستی برخی از کشورها ایران را از حق مسلم خود که باعث تسری فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه زنان می شود را محروم می کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کمسیون مقام زن، ایران، زنان آمریکا ، حقوق زنان در آمریکا، حقوق زنان در ایران، آزارگری زنان آمریکایی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بین الملل
V
آرشیو