کارشناس حوزه زن و خانواده :

دین مبین اسلام همواره از جانب دشمنان در معرض هجمه هاست

حجت‌الاسلام رضا میرزایی کارشناس حوزه زن و خانواده گفت: دین مین اسلام همواره از سوی دشمنان خود در معرض اتهام است، که حقوق بانوان را تضییع می‌کند.
دین مبین اسلام همواره از جانب دشمنان در معرض هجمه هاست
1401/10/21 - 10:09
تاریخ و ساعت خبر:
144492
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام رضا میرزایی کارشناس حوزه زن و خانواده در همایش تبیین حقوق زن در اسلام و غرب که با همکاري و مشارکت بسيج جامعه زنان و بسيج حقوقدانان سپاه شهدا استان آذربايجان غربي در ارومیه برگزار شد، گفت: دین مبین اسلام همواره از جانب دشمنان خود در معرض هجمه و اتهام است، که حقوق بانوان را تضییع می‌کند، درحالی که در هیچ مکتب و آیینی به اندازه اسلام برای ارتقای جایگاه بانوان به عنوان یک انسان تاکید نشده است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه در موضوع زنان، اسلام نه‌تنها بدهکار نیست، بلکه طلبکار بوده و موضع ما در این زمینه دفاعی نیست، بلکه هجومی و طلبکارانه است، خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه حقوق فعالیت دارند، باید در این زمینه برای تببین تعالیم دینی و الهی تلاش کنند، تا دین اسلام موردبازخواست قرار نگیرد، چراکه در این آیین الهی حقی از بین نمی‌رود.

این کارشناس حوزه زن و خانواده با بیان اینکه، ظالمین به زن و لگدمال‌کنندگان حقوق زن امروزه لباس دفاع از بانوان را به تن کرده‌اند، ادامه داد: محور اغتشاشات اخیر نیز «زن» با شعار «زن، زندگی و آزادی» بود و کشورمان را از این طریق تحت‌فشار قرار می‌دادند.
وی گفت: برای اینکه عمق نگاه زن در غرب را دریابیم باید به دیدگاه فلاسفه و اندیشمندان آئها مراجعه کنیم، به‌عنوان مثال شوبن‌هاور فیلسوف آلمانی می‌گوید« زن، حیوانی با گیسوانی بلند و افکار کوتاه است»، یا نیچه گفته است « وقتی نزد زن می‌روی، شلاق را با خودت ببر»، ناپلئون بناپارت یکی از متفکران فرانسوی است که گفته «زن ساخته شده است، تا تسلیم مرد باشد» ارسطو و ... نیز چنین باوری دارد.
مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان غربی با بیان اینکه تا قرن‌های متمادی برای زن مالکیت، شرکت در انتخابات و حقوقی از این نوع قایل نبودند، گفت: اینکه به بانوان حق اشتغال داده شد، به خاطر نگاه انسانی‌شان نسبت به آنها نبود، بلکه چون کارگران ارزانی هستند و زودتر تحت سلطه کارفرمایان قرار می‌گیرند، از این ظرفیت استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: تا 140 سال قبل بانوان حق مالکیت نداشتند و پول‌شان متعلق به خودشان نبود، اما در مجالس قانون‌گذاری غرب تصویب کردند، از این به بعد بانوان می‌توانند پول‌شان را برای خودشان نگه دارند، از این طریق می‌خواستند آنها را به کارخانه‌ها جذب کرده، اسیر مغازه‌ها و کارخانه‌ها کنند، یعنی بانوان در اختیار مردان ثروت‌اندوز قرار گرفتند.
حجت‌الاسلام میرزایی گفت: در غرب بانوانی که خانه‌دار هستند، باید مالیات دوبرابر بپردازند، چون در نگرش غربی و نظام سرمایه‌داری همه باید کار کرده و تولید ثروت کنند؛ در غرب خانواده، فرزندآوری، تربیت فرزند و مسائلی از این دست اهمیت ندارد، بلکه باید همه فعالیت تولیدی داشته باشند.
این استاد دانشگاه گفت: بنابراین جای سوال وجود دارد، در چنین جامعه‌ای آیا زن به حقوق واقعی خود دست پیدا کرده است؟ ما در این زمینه متهم هستیم حال آنکه واقعیت‌های تلخی در غرب رخ می‌دهد.
وی گفت: چند سال قبل طرح «ممنوعیت تجاوز به زنان در اماکن عمومی در مترو، ادارات و ...» در غرب برای تصویب به مجلس ارائه شد، اما سردمداران حکومتی اجازه تصویب آن را ندادند، چون با پول کارخانه‌دار به پست و مقام رسیده بودند، پس نمی‌توانستند علیه آن با مصوبه‌ای موافقت کنند.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان غربی هدف از شعار «زن، زندگی و آزادی» رها شدن بانوان و آزاد شدن آنها از هر گونه قید و بند اخلاقی، معرفتی و خانوادگی عنوان کرد و بیان داشت: دانشگاه آمریکا ناامن‌ترین دانشگاه برای بانوان است که 90 درصد قربانیان تجاوز گزارش نمی‌دهند و 80 درصد مردان همسران خود را مورد ضرب و شتم قرار نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه ایران رتبه نخست توسعه انسانی را به گزارش دفتر توسعه انسانی سازمان ملل متحد کسب کرده است، گفت: حال آنکه در سال 1358 رتبه 120 را داشتیم و 60 پله صعود کرده‌ایم؛ 30 درصد هیئت علمی ها، 31 درصد پزشکان عمومی و 40 درصد پزشکان متخصص و 30 درصد پزشکان فوق تخصص و 98 درصد پزشکان زنان و زایمان بانوان هستند؛ همچنین بیش از 2 میلیون و 200 هزار دانشجوی دختر داریم، که این آمار با هیچ کشوری و قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست.
این مسئول خاطرنشان کرد: تا جایی از بانوان در کشور اسلامی حمایت شده است، که اکنون آقایان گله‌مند هستند، چون از یک سو مسئولیت هزینه‌های زن و زندگی و فرزندان بر عهده مرد گذاشته شده است، از سوی دیگر در جذب و به‌کارگیری‌ نیروی کار از بین بانوان استخدام صورت می‌گیرد.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آیات نورانی قرآن کریم سرشت زن و مرد را یکسان می‌داند، همه از نفس واحد و طبیعت یکسان خلق شده است، پس در انسانیت هیچ تفاوتی ندارند، بنابراین برخلاف سایر مکاتب که گناه آدم به پای حوا نوشته می‌شود و تصویری شرور از زن خلق می‌شود، اما در اسلام چنین نگاهی وجود ندارد و در قرآن کریم آمده است، که شیطان هر دو را وسوسه کرد و هر دو را قسم داد و هبوط، تعالی و کمال نیز یکسان هستند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجت‌الاسلام رضا میرزایی، همایش تبیین حقوق زن در اسلام و غرب ، ارومیه ، طنین یاس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بین الملل
V
آرشیو