" ایده" سرمایه است

ایده سرمایه است اما واقعا نه هر ایده ای! وقتی جف بزوس ایده خرده فروشی انلاین را کلید زد و از یک اتاق کوچک شروع کرد سال ها برای جا انداختن ایده خود وقت صرف کرد. ایده ای که واقع نگرانه و با ابزارهای نوین، قابل اتکا و اجرا بود.
1401/12/18 - 08:39
تاریخ و ساعت خبر:
145835
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیر حمزه نژاد: ایده سرمایه است؛ نکته محوری که با نگاهی به شکل گیری برندهای تجاری ابرسرمایه داران و ثروتمندترین افراد جهان از رده اول تا چندم و ... به خوبی قابل اثبات است.
با مطرح شدن شغل‌های " استارت آپی" و موج کتاب های زرد تجاری _روانشناسی که در بساط دستفروشان خیابانی در این راستا به وفور یافت می شود، مساله استفاده از ایده های نو برای سرمایه گذاری به طور چشمگیری گسترش یافت اما مانند هر موج هیجانی که به اصل و ریشه مباحث نگاه نمی کند در این زمینه نیز استارت آپ ها بیشتر با کپی برداری ناقص و بدون اصول نتوانستند انقلاب واقعی خدماتی را در کشورمان بوجود بیاورند.
ایده سرمایه است اما واقعا نه هر ایده ای! وقتی جف بزوس ایده خرده فروشی انلاین را کلید زد و از یک اتاق کوچک شروع کرد سال ها برای جا انداختن ایده خود وقت صرف کرد. ایده ای که واقع نگرانه و با ابزارهای نوین، قابل اتکا و اجرا بود.
ایده شبکه اجتماعی فیسبوک که حالا حرف و حدیث های متعددی درباره دزدی بودن آن مطرح می شود نیز حائز ویژگی توان افزایی مطابق نیاز روز و بهره گیری از فضای مجازی بود.
متاسفانه آنقدر با کتاب های زرد تجاری موضوع سرمایه گذاری و ایده پردازی تجاری دستمالی شده که سخت می توان میان آنچه بایسته یک ایده تجاری کارآمد و همچنین مراحل واقعی عملیاتی کردن ایده با سوژه های غیر مستعمل و بیهوده است، تفکیک قائل شد اما مهمترین اصل در اقتصاد روز که به خوبی و در حالت واقعی و نه افسانه بافی های کتب زرد تجاری و با مثال های متقن می توان بدان تاکید کرد، سرمایه بودن ایده در فضای امروز اقتصادی و بازارهای متعدد خصوصا بازار آنلاین است.
شناخت فضاهای پیچیده اما پر ظرفیت جدید می تواند راهگشای تجارت امروز و خصوصا نحوه بازاریابی و مشتری یابی در عصر حاضر باشد؛ بویژه اینکه ایده ای نو، کارآمد و قابل اجرا همراه با توان افزایی برای مشتریان و نیاززدایی آنرا به خوبی تغذیه کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایده سرمایه، استارتاپ ها، خرده فروشی ، سرمایه گذاری ، بازار یابی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو