تلاش بانوی کارآفرین ایلامی ؛ از تعاون های کوچک محلی تا فروش بین المللی

بانوی نخبه و کارآفرین ایلامی که با تلاش و پشتکار توانسته در محله مهرآباد از محلات حاشیه نشین شهر ایلام برای ۱۸۰ نفر اشتغالزایی کند.
تلاش بانوی کارآفرین ایلامی ؛ از تعاون های کوچک محلی تا فروش بین المللی
1402/03/13 - 11:14
تاریخ و ساعت خبر:
149075
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام فوزیه آشام ۴۰ساله ، کارشناس ارشد علوم سیاسی بانویی فعال و پرتلاش که مدیر شورای محله مهرآباد ، مسئول گروه جهادی شهید کبری داراب پور و مدیر مرکز کارآفرینی را در کارنامه خود دارد با حضور در بین مردم و ارتباط گیری با آنها و احصا مشکلات محله ( یکی از این مشکلات بیکاری بالای ۵۰ درصد محله بود ) توانسته با توجه به شرایط منطقه و نیازهای مردم و بازار فروش، هفت عنوان شغلی را در قالب تعاونی‌ با عنوان مشاغلی مثل زنبورداری، ریسندگی، چرم‌دوزی، وسایل سیسمونی، جوراب بافی و گلیم نقش برجسته به صورت تعاونی راه‌اندازی کند و برای تعداد ۱۸۰ نفر از زنان محله کم برخوردار و حاشیه نشین محله مهرآباد ایجادشغل کند.

آشام در مورد موانع و مشکلات پیش رو در مسیر کارش گفت: با توجه به اینکه هدف اصلی من و دوستانم ایجاد شرکت های کوچک و تعاونی های چند منظوره است بروکراسی های اداری خیلی زیاد و پیچیده ، سخت بودن مراحل دریافت وامهای ارزان قیمت را دو مانع اساسی دانست که انگیزه افراد برای ایجاد تعاونی ها و گسترش فعالیت را کم می کنند.

عرصه فعالیت خانم آشام محله مهرآباد و شهرستان ایلام هست ولی در آینده در نظر دارد روستاهای نزدیک و الخصوص روستای زادگاهش سربیشه را جهت راه اندازی کارگاه و ایجاد اشتغال در برنامه خود قرار دهد.
افق دید این بانوی کارآفرین برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی افق بلندی است و در صدد برداشتن گام های بلند تر در عرصه کارآفرینی و اشتغالزایی است او در نظر دارد در کنار تعاونی و شرکت های کوچک در آینده با توکل به خدا و همت دوستانش شرکتهای بزرگ از جمله شرکت سرم سازی را در استان راه اندازی کند.

طرح از پشم تا فرش یکی از طرح های خوب این بانوی کارآفرین است که سیر کامل آن از ریسندگی تا بافت فرش، توسط تعاونی های تحت پوشش وی انجام و در نهایت محصول تولید شده در داخل و حتی در خارج از کشور از جمله عراق (بدلیل همجواری با ایلام) به فروش می رسد که با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

خانم آشام در حال حاضر تولیدات کارگاه های خود را از طریق فضای مجازی ، مغازه و شرکت در نمایشگاه های استانی و شهرستانی به فروش می رساند ایشان در آینده بازاریابی در کشور عراق و شرکت در نمایشگاهای کشوری را در برنامه خود دارد.

آشام به افراد علاقمند به عرصه کارآفرینی توصیه کرد با توجه به اینکه الان دولت ها در همه کشورها به دنبال کوچک شدن و سپردن کار به مردم هستند به تبع کشور ما از این موضوع استثنا نیست به نظر من بهترین کار و راه درآمد ایجاد کارآفرینی است البته با ایده های جدید
درخواست خانم آشام از مسئولین این است برای افرادی که واقعا به دنبال کارآفرینی هستند بروکراسی اداری را کاهش دهند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوان کارآفرین روستایی، تعاون های محلی ، شرکت های تولیدی زنانه، افزایش تولید ملی، صادرات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو