بانوی فرهنگی بازنشسته ایلامی دیروز، کارآفرین عرصه ریسندگی امروز

بانوی کارآفرین ایلامی که توانسته است در یک سال گذشته کارگاه ریسندگی اش را طوری مدیریت کند که برای 30 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کند، گفت: با تمام مشکلات پیش روی کارآفرینان، یک لبخند زنان سرپرست خانوار عزمم را برای رفع مشکلات و پیش بردن کار ، جزم می کند.
بانوی فرهنگی بازنشسته ایلامی دیروز، کارآفرین عرصه ریسندگی امروز
1401/11/26 - 12:34
تاریخ و ساعت خبر:
145286
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام : شکوفه رستمی، بانوی فرهنگی بازنشسته ساکن استان ایلام است. وی که متأهل و دارای او فرزند است از مهر سال 1400 ، کارگاه ریسندگی خود را افتتاح کرده و تا کنون توانسته است علاوه بر مشارکت در چرخاندن چرخ های اقتصادی خانواده برای 30 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی داشته باشد.
این بانوی کارآفرین در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز در خصوص انتخاب شغل ریسندگی، گفت: باتوجه به بافت عشایری استان و وجود منابع پشم مناسب برای ریسندگی و همچنین از طریق گروه خیریه ای که در فضای مجازی دارم با زنان خودسرپرست، بی سرپرست نیازمند سروکار داشتم به فکر افتادم برای کمک به آنها اشتغال خانگی ایجادکنم.

رستمی که سابقه خدمات و فعالیت های فرهنگی نیز در کارنامه کاری خود دارد ، در باره موانع و مشکلاتی که در مسیر کارآفرینی داشت، گفت: « من کارم را با کمک پاداش بازنشستگی بدون حمایت نهاد خاصی شروع کردم در ابتدای کارم چون تجربه زیادی نداشتم بابت تهیه چرخ ریسندگی از افراد سودجو متضرر شدم ولی خدا رو شکر این موضوع باعث دلسردی من نشد و با قوت کارم را ادامه دادم.
وی ادامه داد: کارمربوط به شستشوی پشم رو در روستای متروکه ای به نام چفته شروع کردم که از لحاظ امکانات در حد صفر بود(عدم وجود برق، جاده مناسب و...)و این موضوع کار منو سخت تر می کرد.(هرچندبرای احیای روستا هم با افراد و نهادهای مربوطه صحبتهایی انجام شده ان شاالله که بزودی مشکلات روستا هم برطرف میشه)
این بانوی کارآفرین ایلامی با بیان اینکه چالش کارآفرینی بازار فروش پس از تولید مخصوصا بازارهای دائمی است گفت : از مسئولین انتظار داردم در رفع مشکلات جمعی کارآفرینان به ویژه کمک به ایجاد بازار فروش در سطح شهرستان و استان، ارایه تسهیلات بانکی جهت گسترش مشاغل خانگی، تدبیر و حمایت کامل داشته باشند.

وی با تأکید براینکه با تمامی مشکلات وقتی لبخند رضایتی بر لب زنان سرپرست خانوار نیازمند می بینم خدا رو شاکرم و باتمام توان با مشکلات مقابله می کنم که آنها خودکفا شوند.
رستمی در پاسخ به این سوال که برای ادامه مسیر و گسترش کار خود چه تمهیدات و برنامه ای دارد، گفت: ان شا ء الله اگر نهادهای مربوطه از طریق ارائه تسهیلات کم بهره حمایتت کنند که من بتوانم پشم را مستقیم از دامدار خریداری نمایم و همچنین یافتن بازار فروش برای نخ های تولید شده (باتوجه به رایزنی های من با چند تاجرکشوری برای فروش نخ های تولید شده با قیمت متعادل)حتما کارگاه را توسعه خواهم داد.
این بانوی کارآفرین ادامه داد: ایجاد شرکت تعاونی و گسترش هنرهای دستی مرتبط و دسترسی به سایت معتبر برای فروش محصولات، مهم ترین برنامه ما برای گسترش و جذب بانوان کم برخوردار و بدسرپرست است .
وی با تأکید براینکه ما توانایی ورود به رشته های دیگر هم حوزه یا از محصولات تبدیلی ریسندگی را داریم، افزود : محصولاتی که برای تولید آنها از نخ استفاده می شود می تواند به عنوان تولیدات تبدیلی و هم عرضی باشد که در این مسیر نیز وارد شویم.
رستمی در پایان این گفت وگو خطاب به علاقمندان به ورود به ریسندگی گفت : داشتن صبر وحوصله ، پشتکار،ناامید نشدن،آموزش مناسب، مراودات اجتماعی خوب و داشتن اخلاق حسنه با مرجوعین و...، فقط به دید مادیات و تجارت به این کار نگاه نکردن مهم ترین مواردی است که باید سرلوحه خود قرار دهند.
این بانوی کارآفرین از مسوولین مربوطه بویژه فرماندار محترم ،مسولین صنایع دستی، گردشگری، اداره کار و... خواست تا در راستای حمایت همه جانبه از افرادی که واقعا بدون هر گونه چشم داشتی از جان و مال خود برای اشتغال و تولید و کار آفرینی قدم برداشته اند،قدم بردارند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایلام، بانوی کاآفرین، رسیندگی، زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، بازارچه فروش دائمی، حمایت مالی دولت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو