گفتگو با بانوی کارآفرین بسیجی کُردستانی:

نخ و خیاطی، ساز زندگی بانوان خودسرپرست را کوک می کند/ وقتی صحبت از بسیج است همدلی می درخشد

در این روزهای نیمه سرد پاییزی به افرادی برمی خوریم که کارشان مزین به تشکیل نهادی انقلابی و مردمی به نام بسیج است.
نخ و خیاطی، ساز زندگی بانوان خودسرپرست را کوک می کند/ وقتی صحبت از بسیج است همدلی می درخشد
1401/08/29 - 13:08
تاریخ و ساعت خبر:
143187
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در این روزهای نیمه سرد پاییزی به افرادی برمی خوریم که کارشان مزین به تشکیل نهادی انقلابی و مردمی به نام بسیج است.
نهادی که به فرمان رهبری بسیجی تشکیل شد و در طول این سالیان طولانی همواره بسیج گونه در اعتلای انقلاب اسلامی ایران پویا و فعال بوده است.
هم صحبتی با افرادی که از همان ابتدای کودکی خود را درمیان فعالیت‌های بسیج دیدند و با لحظه لحظه رشد و تعالی این نهاد بزرگ شدند و اینک خودشان تمام توان خود را خالصانه در کفه ترازوی زندگی قرار دادند تا شاهد پیشرفت جامعه و حل مشکلات آن باشند, بسیار دلنشین, امیدوارانه و درس‌آموز است.

در همین راستا، خبرنگار طنین یاس با یک بانوی بسیجی موفق و کارآفرین که توانسته زمینه فعالیت بیش از 50 نفر را در طول چهارسال سال در استان کُردستان فراهم نماید، گفتگویی داشته که خواندن آن خالی از لطف نیست.
با هدف ایجاد اشتغال به ویژه برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست و به ویژه در شرایط سخت اقتصادی کشور، از سال ۹۸ در یک اقدام جهادی از بانوان توانمند در عرصه خیاطی دعوت به همکاری کرد.
ناهید نسری این بانوی موفق کارآفرین در گفتگو با خبرنگار طنین یاس اظهار داشت: حدود چهارسال است که با دریافت تسهیلاتی از بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان توانستم کارگاه خیاطی را راه اندازی کنم، سپس با بازاریابی و گرفتن سفارش لباس نیروهایم را افزایش دادم و در حال حاضر به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای 50 نفر خانم اشتغالزایی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: درصدد هستیم که سفارش لباس های سربازی را جذب کنیم و مسلماَ افزایش اشتغالزایی مجددی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: همیشه دوست داشتم به جایی برسم که دست چند نفر را بگیرم نه اینکه منتظر باشم کسی از من دستگیری کند بنابراین در حال حاضر 15 نفر به صورت مستقیم در کارگاه خیاطی من مشغول به کار هستند که حدود 6 نفر از آنها بی سرپرست یا سرپرست خانوار هستند.
این بانوی کردستانی که با تمام مشغله ها آموزش بانوان شهرستان های تابعه به صورت رایگان را نیز در دستور کار خود قرار داده است افزود: در طول سال چندین دوره کلاس آموزشی برای بانوان سرپرست خانوار یا کم بضاعت در شهرستان های استان کردستان برگزار می کنیم و تا کنون بیش از 100 نفر آموزش دیده اند.

نسری تاکید کرد: اجناس خارجی بازار پوشاک ایران را قبضه کرده اند این در حالی است که اگر تولید پوشاک داخلی مورد حمایت قرار بگیرید، اشتغال بسیار زیادی در این بخش می توان ایجاد کرد.
وی خواهان کمک های دولتی در خصوص افزایش مکانی برای اشتغال بیشتر بانوان بود و گفت: فرهنگ شهرنشینی و پشت میز نشینی کار را به جایی رساند که بسیاری از خانم ها از فراگیری خیاطی خجالت می کشند یا حتی اگر خیاطی هم بلد باشند، آن را پنهان می کنند. این در حالی است که کار تولیدی و داشتن مهارت تولید باید بزرگترین افتخار محسوب شود و من این قول را خواهم داد که در صورت در اختیار قرار دادن مکانی بزرگتر، بانوان بیشتری را استخدام کرده و بیشتر در راستای کمک به فرهنگ ایرانی تلاش نمایم.
وی در پایان گفت: امید است که بسیجِ واقعی این لشکر مخلص خدا به نسل نوجوان و جوان ما شناسانده شود تا هویت ایرانی اسلامی کشور ما همیشه محفوظ بماند و سربلندی و عزت این سرزمین بیش از پیش در تاریخ باقی بماند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نخ و خیاطی، ساز زندگی بانوان خودسرپرست را کوک می کند/ وقتی صحبت از بسیج است همدلی می درخشد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو