خودباوری که منجر به کارآفرینی شد/ اشتغال 15 نفر با احیای یک واحد تولیدی در گلستان

یک کارافرین گلستانی به جوانانی که علاقه فعالیت در این عرصه را دارند توصیه کرد: در اولین گام استعداد های خود را شناسایی کنند و سپس به فکر آموزش باشند تا با پستی بلندی ها و مشکلات کار آشنا شوند و بعد از آن وارد کارشده و با تلاش و پشتکار فراوان در مسیر پیشرفت فعالیت کنند.
خودباوری که منجر به کارآفرینی شد/ اشتغال 15 نفر با احیای یک واحد تولیدی در گلستان
1401/06/30 - 13:45
تاریخ و ساعت خبر:
141581
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گلستان : کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و تعالی جوامع است که باعث ایجاد اشتغال، تسهیل روند رشد و توسعه کشور و جلوگیری از پسروی اقتصادی و تامین رفاه اجتماعی می شود حال اگر این کارآفرینی توسط یک بانوی گلستانی انجام و باعث ایجاد اشتغال 15 نفر شود ارزش آن چندین برابر خواهد بود.
این روزها کارآفرینی و کارآفرین بودن مشتاقان بسیاری دارد به گونه ای که بسیاری از مردم و صاحبین مشاغل به دنبال یک برنامه موفقی برای کسب و کار هستند.
کارآفرین بودن یک اقدام بسیار مهمی است که باعث توسعه و پیشرفت یک فرد و یک جامعه می شود و کارآفرینی فرایندی است که فرصت اشتغال و کسب و کار را فراهم می کند.
عالمه حیدری بانوی ۳۵ ساله علی آبادی است و با وجود تمامی مشکلاتی که طی سالیان سال با آنها دست و پنجه نرم کرده است امروز توانسته است کارآفرینی خوشنام و موفق در جامعه باشد.

این بانوی کارآفرین بعد از به پایان رساندن دوران دبیرستان حدود یک سال در تولیدی پوشاک مشغول به کار شد و این تولیدی بعد از مدتی به دلیل پاره ای از مشکلات از فعالیت بازایستاد اما حیدری دست از تلاش برنداشت و جرقه رویای برپایی کارگاه تولیدی پوشاک در ذهن این کارآفرین زده شد و حیدری بعد از تحصیل در رشته معماری مجددا اقدام به فعالیت در تولید پوشاک زنانه کرد و حدود هشت سال در این حرفه فعالیت کرد.
عالمه حیدری در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس گفت: بعد از به پایان رساندن دوران دبیرستان، حدود یک سال در تولیدی پوشاک مشغول به کار شدم این تولیدی بعد از مدتی مجبور به جمع آوری شد و صاحب تولیدی به دلیل مهارت بالایی که داشتم به من پیشنهاد ادامه کار در همان عرصه را داد و من حدود 6 ماه به فعالیت خودم در همان تولیدی ادامه دادم و بعد از آن تصمیم به برپایی کارگاهی مجزا گرفتم.
وی با بیان اینکه به مدت پنج سال در حرفه پوشاک زنانه در شهرستان گرگان فعالیت کردم، افزود: از سال 1395 به مدت پنج سال در شهرستان گرگان شروع به فعالیت کرده و بعد از آن به شهرستان علی آبادکتول کوچ کردم ودر آنجا فعالیت خودم را ادامه دادم.
این بانوی کارآفرین ادامه داد: بعد از اینکه دوران تحصیل من به اتمام رسید با مشورت خانواده اقدام به برپایی یک کارگاه تولیدی پوشاک زنانه کردم و در این راه پر پیچ و خم با یک تولیدکننده پوشاک آشنا شدم و یکی از مشوق های اصلی بنده در این مسیر آقای صالحی بود ایشان با استعداد و مهارتهایی که در این زمینه کسب کرده بود به من کمک کرد تا بتوانم رویای برپایی یک کارگاه تولیدی پوشاک زنانه عملی کنم.
برای ایجاد یک کارگاه تولیدی نیاز به سرمایه ای حدود 15 میلیون تومان داشتم که فراهم کردن آن برایم غیرممکن بود و در این مسیر آقای صالحی صاحب تولیدی پوشاک به من کمک کرد و تمامی وسایلی که برای برپایی یک کارگاه نیاز بود اعم از پارچه های تولیدی را در اختیار من قرار داد تا بتوانم و این نهال نوپا را رشد دهم و بعد از پاگرفتن چرخ این کارگاه هزینه های داده شده را بصورت قرض الحسنه به ایشان کم کم بازگردانم.
حیدری با اشاره به اینکه برپایی کارگاه تولیدی پوشاک را بعد از خانواده مدیون کمک های بی دریغ «آقای صالحی» صاحب تولیدی هستم، گفت: با وجود تمام مشکلات و موانعی که در پیش رویم بود توانستم تمام مشکلات را یکی پس از دیگری به پایان برسانم و امروز به جایگاهی رسیدم که تعامل کاری با برندها و کارگاه های معتبر کشوری در شهرهای مشهد، تهران و اصفهان دارم و اجناس تولیدی کارگاه را به صورت هفته ای به آن ها به فروش می رسانم.
وی با تاکید بر اینکه قطعا در آینده تعاملات کاری ام را با شهرها و کشورهای منطقه افزایش خواهم داد، افزود: در آینده قصد دارم که جوانان جویای کار زیادی را در کارگاه خودم دعوت کنم تا بتوانیم اشتغال زایی را در شهر علی آبادکتول رونق دهیم.
حیدری به جوانانی که علاقه فعالیت در این عرصه را دارند توصیه کرد: در اولین گام استعداد های خود را شناسایی کنند و سپس به فکر آموزش باشند تا با پستی بلندی ها و مشکلات کار آشنا شوند و بعد از آن وارد کارشده و با تلاش و پشتکار فراوان در مسیر پیشرفت فعالیت کنند.
این کارآفرین گلستانی از اشتغال 15 نفر در کارگاه تولیدی اش خبر داد و گفت: خوشبختانه توانستم تعداد 6 بانوی جویای کار را آموزش داده وهرکدام از آنها دو نفر زیرمجموعه دارد که در مجموع 15 نفر از بانوان این سرزمین را تحت پوشش قرار دادیم آنها محصولات کارگاه را در خانه تولید و به دست ما می رسانند.
حیدری از مسئولان استانی خواست تا مساعدت بیشتری با کاآفرینان انجام دهند و ابزار کار کافی در اختیار آنها قرار داده تا بتوانند افراد بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خودباوری که منجر به کارآفرینی شد/ اشتغال 15 نفر با احیای یک واحد تولیدی در گلستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو