نقش بانوان در خلق حماسه 9 دی

9 دی روز بزرگی است که هیچ گاه از حافظه تاریخ سرافراز ایران پاک نمی شود. در این روز ملت ایران با تجمع میلیونی خود، مشت بزرگی بر دهان استکبار جهانی وارد آوردند. شیر زنان با بصیرت کشورمان، دوشادوش مردان از ولایت فقیه دفاع و با حضور پرشور خود نقشه دشمنان را نقش بر آب و امیدشان را نا امید نمودند که اگر حضور زینب وار این بانوان نبود چنین حماسه ای خلق نمی شد.
نقش بانوان در خلق حماسه 9 دی
1402/10/10 - 12:22
تاریخ و ساعت خبر:
178228
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان تهران: زهره آقاخانی سطح 3 حوزه و نویسنده کتاب یاقوت های آسمانی در یادداشتی نوشت: اصولاً چرا باید به نقش بانوان در حماسه ۹دی و به طور کلی درعرصه های مختلف انقلاب اسلامی پرداخت زیرا دشمن درصدد از بین بردن مقام و منزلت و تضعیف جایگاه وی در هر فرصت می باشد، پس باید نقش واقعیش را در زمان های مختلف تبیین کرد.
زنان ما چون زنان صدر اسلام تاریخ ساز بوده و نقش بی بدیلی داشته اند. استقامت و پایداری بانوان ما برای حفظ ارزش های جامعه اسلامی و حراست از اعتقادات. خود مثال زدنی و ستودنی است. نقش زنان در ۸سال دفاع مقدس، در دفاع از ولایت فقیه و استقلال و تمامیت ارضی کشور شاهد بر این مدعا است.
۹دی روز بزرگی است که هیچ گاه از حافظه تاریخ سرافراز ایران پاک نمی شود. در این روز ملت ایران با تجمع میلیونی خود، مشت بزرگی بر دهان استکبار جهانی وارد آوردند. شیر زنان با بصیرت کشورمان، دوشادوش مردان از ولایت فقیه دفاع نموده و با حضور پرشور خود نقشه دشمنان را نقش بر آب و امیدشان را نا امید نمودند.
بله اگر حضور زینب وار این بانوان نبود چنین حماسه ای خلق نمی شد. زنان ما با بصیرت و آگاهی خود، حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو قرار دادند و با حفظ حجاب و حضور در میدان، دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام را وظیفه خود دانسته و تا سر حد جان مدافع ولی فقیه و ارزش های انقلاب اسلامی بوده اند. در طول تاریخ ایران همواره بانوان بصیر ایرانی در زمینه های نظامی, فرهنگی, اجتماعی, عقیدتی حضور فعال داشته و با پاکدامنی و شجاعت مثال زدنی فتنه گران و زورگویان هر عصری را ناامید کرده و از امتحانات بزرگ الهی سرافراز بیرون آمدند.
چنین بانوانی با بصیرتی که همواره خداوند متعال نصیب شان کرده بود, مشوق همسران و فرزندان خود در مبارزه با دشمنان دین و ایمان و مملکت بودند و هستند. آری باید افتخار کرد به چنین زنانی که در تاریخ نه چندان دور مبارزی چون مریم بی بی داشتند که در مبارزه و جانفشانی کمتر از سردار نبودند. بی بی مریم نمونه بارز از زنان مبارزی که به خوبی مهارت های رزمی همچون تیراندازی و سوارکاری را آموخته بود و به عنوان یک زن مشروطه در مبارزه با ظلم حضوری فعال داشت و تنها زنی است که لقب سردار به او داده شده و به سردار مریم معروف است.
باید افتخار کرد به زنانی دانشمند، چون بانو امین اصفهانی که با الگو قرار دادن حضرت زهرا سلام الله علیها در علم و دانش مجتهد مسلم بود و در تقوا و پاک دامنی بی نظیر. وی که در سن ۴۰سالگی به درجه اجتهاد رسید بانویی مجتهده، عارف، فاضل، فقیه ،محدث شاعر، حکیم و مفسر در عصر معاصر بود. او از اساتیدی چون عبدالکریم حائری یزدی و محمدرضا نجفی اصفهانی و اساتید دیگر اجازه اجتهاد گرفت. علامه امینی، آیت الله مرعشی و دیگران اجازه روایت از او گرفتند. بانو امین علاوه بر تفسیر قرآن کتاب های فراوان دیگری به رشته تحریر در آورد.
یا زنی چون پروین اعتصامی که با سرودن شعرهای پر از حکمت و پند جزو زنان سرشناس این سرزمین شد. و در این زمان باید افتخارکرد، به زنانی چون مادر شهید سلیمانی، شهید باقری، شهید حججی و دیگر سرداران شهید و نیز مادرانی که چندین شهید تقدیم راه اسلام نمودند وتوانستند چنین فرزندان صالح و دلیری بپرورانند. پس باید همواره چون حضرت زهرا سلام الله علیها مدافع ولایت بود و در این مسیر با استقامت و پایداری در برابر نقشه های دشمنان ایستاد تا هر کدام یکی از سربازان و زمینه سازان ظهورحجت ابن الحسن(عج) قرار بگیریم ان شاءالله.
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نقش بانوان در خلق حماسه 9 دی، روز بصیرت، 9 دی 88، یادداشت، زهره آقاخانی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو