زن در اسلام ریحانه است

اسلام تنها مکتبی که از زن ، ریحانه می سازد

نگاهی عمیق به اقتدار و جایگاه ویژه زن در اسلام ثابت می کند هیچ یک از مکاتب دست ساز انسانی و عقلانیت محدود بشری به اندازه اسلام از زن ریحانه نمی سازند، اگرچه با ورود جدی اسلام به عرصه سیاست و اجتماع به ویژه از انقلاب اسلامی تا امروز تلاش ویژه ای شد که زنان به عنوان نیمی از جامعه به عرصه قدرت و اقتدار دست پیدا کنند اما در این بین رسانه های مزدور و ضد اسلامی در داخل و خارج بیکار ننشستند تا رهایی زن را رهایی از اسلام و مذهب معرفی کنند.
اسلام  تنها مکتبی که از زن ، ریحانه می سازد
1402/10/13 - 20:49
تاریخ و ساعت خبر:
178519
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از رشت شهره پوررمضان به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در یادداشتی نوشت، نظریات مدرن در باب "زنان"، قدرت و ورود آنان به میدان اجتماعی را به یک سده پیش محدود می کنند. و این تصور را که غرب به زن جایگاه بین المللی داد را محصور به یک سده پیش می کنند تا به جهانیان ثابت کرده مبدع قدرت و جایگاه حقیقی زن، غرب بوده است نه اسلام. در این بین جهل جهان اسلام به ویژه در همان برهه زمانی و ماقبل "بیداری اسلامی" نیز مزید بر علت شد تا این فهم غلط رایج شود که میدان داری زنان ریشه های دمکراتیک و لیبرالی دارند نه اسلامی!

اما نگاهی عمیق به اقتدار و جایگاه ویژه زن در اسلام ثابت می کند هیچ یک از مکاتب دست ساز انسانی و عقلانیت محدود بشری به اندازه اسلام از زن ریحانه نمی سازند، اگرچه با ورود جدی اسلام به عرصه سیاست و اجتماع به ویژه از انقلاب اسلامی تا امروز تلاش ویژه ای شد که زنان به عنوان نیمی از جامعه به عرصه قدرت و اقتدار دست پیدا کنند اما در این بین رسانه های مزدور و ضد اسلامی در داخل و خارج بیکار ننشستند تا رهایی زن را رهایی از اسلام و مذهب معرفی کنند. از تبلیغات سوء و فمنیسم گرایی تا محصور کردن آزادی در ذهنیت زنان به مباحث جنسی و کشف حجاب و نهایتا جنبش منفور زن زندگی آزادی به نام رهایی!

نکته حائز اهمیت اینجاست که بسیاری از اساتید و مربیان ما به ویژه پس از انقلاب اسلامی در مدارس و نظام آموزش عالی از تفسیر درست و حقیقی جایگاه زن در اسلام عاجز بودند و عدم پاسخ گویی مناسب آنها به شبهات "زن" و بسنده کردن به کلی گویی ذهنیت بسیاری را در داخل نسبت به زن در اسلام در حاله ای از ابهام قرار داد تا جایی که برخی طیف های جامعه ما برای تعیین جایگاه زن در جامعه دست به دامن غرب و فمنیسم شدند!

نگاه اساسی زن در اسلام نه جنس دوم بودن بلکه مخلوقی انسانی و با شرافت است که علاوه بر اقتدار در خانه و خانواده جایگاه ویژه اجتماعی هم دارد، یکی از بزرگترین وظیفه ما در حال حاضر، شناساندن اقتدار حقیقی "زن در اسلام" به جهان است.


انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
میلاد حضرت زهرا (س) ، بزرگداشت مقام زن، جایگاه زن در اسلام
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو