یادداشت / میلاد خرسندی

ولنگاری فرهنگی به چه معناست؟

ولنگاری فرهنگی یعنی، یعنی فضای مجازی کشور در نهایتِ یله و رها بودن به سر می‌برد و دشمنان به سادگی روی ذهن و روح مردم اثر می‌گذارند و پروژه‌ی شبکه ملی اطلاعات روی زمین مانده است. یعنی منابع تحقیقاتی و کتب دانشگاهی ما، در بسیاری از موارد ترجمه‌ کتاب‌ها و آثار خارجی‌ست و پالایشی روی آن‌ها صورت نگرفته و دانشجویان و نخبگان ما از مبانی و علوم غربی تغذیه می‌کنند.
ولنگاری فرهنگی به چه معناست؟
1401/10/03 - 12:49
تاریخ و ساعت خبر:
143791
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - البرز، میلاد خرسندی فعال رسانه ای در یادداشتی اختصاصی برای "طنین یاس" به تحلیل ولنگاری فرهنگی پرداخت و نوشت: یعنی نظارت کافی بر بازار پوشاک و البسه‌ مردم (تولیدات داخلی و خارجی) وجود ندارد و لباس‌های ضدفرهنگ ایرانی-اسلامی به راحتی در دسترس مردم است.
یعنی تعداد زیادی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های خانگیِ مجوز داده شده توسط وزارت ارشاد و نهادهای وابسته، پرچم‌دار عادی‌سازی فحشا و بدحجابی هستند.
یعنی فضای مجازی کشور در نهایتِ یله و رها بودن به سر می‌برد و دشمنان به سادگی روی ذهن و روح مردم اثر می‌گذارند و پروژه‌ی شبکه ملی اطلاعات روی زمین مانده است.
یعنی منابع تحقیقاتی و کتب دانشگاهی ما، در بسیاری از موارد ترجمه‌ کتاب‌ها و آثار خارجی‌ست و پالایشی روی آن‌ها صورت نگرفته و دانشجویان و نخبگان ما از مبانی و علوم غربی تغذیه می‌کنند.
یعنی در تولید پویانمایی‌ها و بازی‌های ایرانی ضعف فراوانی داریم و در این زمینه‌ها معمولاً مصرف‌کنند‌ه‌ تولیدات غربی هستیم.
یعنی محصولات فرهنگی و لوازم تحریرِ کودکان و نوجوانان ما از نمادهای ایرانی-اسلامی تهی و پر از نمادهای غربی ا‌ست!
یعنی نهادهای فرهنگی ما همچون حوزه‌ علمیه از ضعف‌های عمیقِ ساختاری و مدیریتی رنج می‌برند و در ساختار برخی نهادهای فرهنگیِ جامعه شاهد نفوذ فیزیکی و گفتمانی هستیم .
یعنی آموزش‌وپرورش شاید در بحث آموزش عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد، ولی در موضوع پرورشِ دانش‌آموزان ضعف‌های فراوانی دارد که در این مجال فرصت پرداختن به آن نیست.
نکته‌ی مهم آن‌جاست که در این روزها، ثمره‌ی این ولنگاری فرهنگی را در کف جامعه و رفتار برخی جوانان و نوجوانان به خوبی می‌توان دید و به نظر می‌آید، باید یک انقلاب فرهنگی در تفکرات، برنامه‌ریزی‌ها و اعضای «شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» و نهادهای فرهنگی ما صورت بگیرد تا بتوانیم به اصلاح مسائل فرهنگی کشور امیدوار باشیم.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ولنگاری فرهنگی، رهایی شبکه های اجتماعی، ابتذال اخلاقی، بدحجابی، مصرف تولیدات غربی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو