بهره مندی ٧٠ مددجوی نسوان رشت از مشاوره حقوقی رایگان

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با قدردانی از جامعه خیرین استان به ویژه جامعه بانوان خیر استان که با کمک‌های خود موجبات آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند از زندان‌های استان را فراهم می‌کنند، گفت: در برنامه پیش رو ۷۰ نفر از مددجویان زندان نسوان رشت از مشاوره حقوقی رایگان بهره مند شدند.
بهره مندی ٧٠ مددجوی نسوان رشت از مشاوره حقوقی رایگان
1402/10/24 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
178997
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گیلان ، میز خدمت مشاوره حقوقی رایگان به همت گروه جهادی شهید مقدس سازمان بسیج حقوقدانان استان گیلان و با حضور مسئول و شورای مرکزی سازمان بسیج حقوقدانان و مسئول محترم بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان گیلان وکلای محترم دادگستری و اساتید فرهیخته حقوقی خواهر در زندان نسوان رشت برگزار گردید.

طاهره عاشوریان مسئول سازمان بسیج جامعه زنان گیلان در حاشیه میز خدمت در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز گیلان اظهار کرد: در مکتب حضرت زهرا (س) مسئولیت پذیری و انجام وظایف به صورت درست و به موقع آن یکی از مهارت‌های مهم در توسعه فردی و از طرفی موجب پیشرفت و ترقی کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی می‌شود.

وی با بیان اینکه مادرانی که بی‌گناه بوده و شاید از سر فداکاری و یا غفلت، با فرزندی در شکم و یا نوزادی گریان در بغل، به ناگزیر پشت میله‌های زندان گرفتار آمده‌اند و اکنون چاره‌ای ندارند جز آنکه زندان را به خانه‌ای برای پرورش فرزند شیرخواره خود بدل کنند، گفت: امروز این مادران تنها دغدغه‌ آن ها آینده فرزندی است که می‌تواند تنها تا دو سالگی در زندان در کنار آنها باشد اما پس از آن طبق قانون باید به بیرون از زندان منتقل شده و به سایر افراد خانواده و یا سازمان بهزیستی سپرده شود.

عاشوریان با تاکید بر اینکه حمایت از زنان در خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپست نیز باید قبل از وقوع آسیب‌ اجتماعی صورت گیرد،تصریح کرد: دوری از فرزندان از مهمترین دلمشغولی‌های زنان زندانی به خصوص در بخش جرایم غیرعمد است، اما زندان نیز محیط خوبی برای رشد کودکان نیست.
وی با بیان اینکه بین این افراد زنانی هستند که به دلیل جرایم غیرعمد در زندان هستند و بعضی به دلیل ضمانت همسر، برادر یا خویشاوندان که خودشان هیچ نقشی ندارند، گفت: تعدادی از این بانوان هم سرپرست خانوار بوده و فرزندانشان چشم انتظارشان هستند.
عاشوریان با اشاره به اینکه راه اندازی پویش در مناسبتهای مختلف همواره از بهترین‌ راهکارها برای جذب کمک مردمی و خیرین بوده است خاطر نشان کرد: از ظرفیت حوزه های مقاومت و پایگاه های بسیج استفاده می‌شود تا بتوانیم در این امر خداپسندانه و انسان دوستانه شرکت کنیم و آنها را به آغوش خانواده‌هایشان برگردانیم.

وی با قدردانی از جامعه خیرین استان به ویژه جامعه بانوان خیر استان که با کمک‌های خود موجبات آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند از زندان‌های استان را فراهم می‌کنند، گفت: در این برنامه ۷۰ نفر از مددجویان زندان نسوان رشت از مشاوره حقوقی رایگان بهره مند گردیدند.
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گیلان، بانوان مددجو، مشاوره رایگان حقیوقی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو