اولین برداشت مکانیزه برنج در شهرستان رشت

کارشناس بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان از اولین برداشت مکانیزه برنج در شهرستان رشت از مزرعه تحت پوشش طرح همگام با کشاورز در روستای طش خبر داد .
اولین برداشت  مکانیزه برنج در  شهرستان رشت
1403/05/13 - 18:25
تاریخ و ساعت خبر:
196361
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گیلان: فاطمه غلام نیا کارشناس بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان گفت: مزرعه روستای طش در ۱۵ اسفند خزانه گیری و ۲۷ فروردین نشا و ۳۱ تیر برداشت شد .
وی افزود: کارشناس ناظر این مزرعه در طول فصل زراعی با حضور در روستا مشاوره های علمی کاشت ، داشت و برداشت برنج را به موقع به کشاورزان ارائه داد .
غلام نیا تصریح کرد: طرح همگام با کشاورز با هدف علمی سازی کشاورزی و ارتقاء سطح علمی کشاورزان نسبت به کاشت و داشت و برداشت برنج و در نهایت کمک به کاهش هزینه های تولید و افزایش بهروری و عملکرد می باشد .
وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های خوب این مزرعه عدم استفاده از سموم کشاورزی و رها سازی جوجه اردک جهت مبارزه با آفات و علفهای هرز می باشد .

کارشناس بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان گفت: توصیه ما به کشاورزان این هست جهت کنترل آفات و بیماری‌ها از روش‌ تلفیقی استفاده کنند . ( زراعی ، مکانیکی ، بیولوژیکی و در نهایت شیمایی) . استفاده درست و اصولی سه روش اول ، استفاده از سموم شیمیایی را به حداقل می رساند یا اینکه مزرعه نیاز به سمپاشی ندارد.




بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اولین برداشت، مکانیزه برنج، شهرستان رشت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گیلان
V
آرشیو