در گفتگو با کارشناس مسائل سیاسی، اجتماعی مطرح شد:

حضور زنان در اربعین حسینی ، حضوری متفکرانه است نه منفعلانه

کارشناس مسائل سیاسی، اجتماعی گفت: حضوری "متفکرانه" و نه "منفعلانه" در حماسه اربعین توسط زنان ثابت می کند امروز نیمی از جهان به پاس "شجاعت" به پا خواستند و برای "عدالت" قیام می کنند.
حضور زنان در اربعین حسینی ، حضوری متفکرانه است نه منفعلانه
1403/06/01 - 07:07
تاریخ و ساعت خبر:
197111
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران_ دکتر شهره پوررمضان کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار زنان ایران از گیلان با بیان اینکه، نقش بانوان در تاریخ سازي و حماسه سازي نقشی بی بدیل و غیرقابل انکار است اظهار کرد، زنان هم در کنار بسیاری از مردان، پرچم دار بزرگترین رويدادهاي سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ بشریت بوده اند، طوری که به فرموده امام خمینی (ره)نیمی از جهان زنان هستند که نیمی دیگر را تربیت می کنند.

وی افزود، در طول تاریخ بشریت حکومت ها و رژیم هایی بوده اند که بنا بر جهل یا بدبینی و کوته فکری بنای به حاشیه راندن زنان را داشته اند اما در تاریک ترین دوران تاریخ هم زنانی بوده اند که پرچم دار اقتدار و عزت دین بوده اند.

پوررمضان گفت، اگر زنان به عنوان نیمی از جهان نبودند بزرگترین حماسه ها هم از حاشیه به متن نمی رسید همچون حماسه عاشورا که بزرگ ترین پرچم دار آن بانوی اول کربلا بود که بزرگترین رسالت خود را افشاگری استبداد زمان قرار داد.

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی با اشاره به اینکه امروز اربعین و حضور هزاران بانوی مسلمان و غیرمسلمان از اقصی نقاط جهان بزرگترین فریاد آزادی خواهان جهان شده است خاطر نشان کرد: میلیون ها زن در جهان امروز همان پرچمی را علم کرده اند که روزی بانوی اول کربلا آن را به دست حامیان حماسه عاشورا داده بود از این رو روا نیست که بانوان حضور میلیونی خود را در اربعین غیر از رسالت حضرت زینب سلام الله علیها ببینند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اربعین حسینی، حضور بانوان در اربعین حسینی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گیلان
V
آرشیو