استاد دانشگاه اصفهان؛

زنان فعال در صحنه دفاع مقدس، نمونه بارزی از ایستادگی و صبر را خلق کردند

دکتر نصری گفت: ما برای اینکه به قله برسیم باید زنان و دخترانمان با الگوی زنان و دختران دفاع مقدس در صحنه حرکت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اقتصادی کشور باشند و همان گونه حماسه خلق بکنند.
زنان فعال در صحنه دفاع مقدس، نمونه بارزی از ایستادگی و صبر را خلق کردند
1402/07/26 - 11:59
تاریخ و ساعت خبر:
175159
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر نصری در مصاحبه با خبرنگار زنان نیوز از اصفهان اظهار کرد: تاریخ هر کشوری بخش مهمی از هویت هر جامعه و مردم را شکل می دهد.
استاد دانشگاه تاکید کرد: تاریخ کشور ما فراز و نشیب هایی بسیاری داشته، متاسفانه در ۲۰۰ سال قاجار و پهلوی در این دو قرن ۷۰ درصد وسعت ایران، از ایران جدا شد با خیانت پادشاهان قاجاری و پهلوی تحقیر و ذلت ملت ما رقم خورد چکمه پوش روس، انگلیس و آمریکا جنایت های وحشیانه بدتر از مغول در ایران انجام دادند اما این ملت تحقیر شده ، شکست خورده و ذلیل با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ وقتی شرق و غرب مستکبر دنیا به اضافه رژیم صهیونیستی، اروپا و عرب های مرتجع منطقه ، صدام را تجهیز و تحریک کردند در حمله به ایران تا خرمشهر و آبادان را بگیرند و یک هفته ای به تهران برسند، هویت ملت ما شکوفا شد هویت استقامت،مقاومت،خود باوری اعتماد بنفس، بر اساس ارزش ها و هنجارهای اسلامی و انقلابی با الگوی عاشورای سیدالشهدا (ع) دم مسیحایی حضرت امام (ره) در نسل جوان ، در دختر و پسر و در مردم این ملت دمیده شد و این دم مسیحایی تحول بزرگ بی نظیر تاریخی در کشور ما ایجاد کرد نه تنها در سرزمین ارضی کشور ما ، ملت ما برای اولین بار دفاع کرد و میلیمتری جدا نشد، بلکه اعتماد بنفس، خودباوری عظمت به یک هویت تمدن ساز برای ملت ما شکل گرفت.
وی افزود: زنان و دختران ما، مادر، همسر، خواهر و فرزندان نقش اساسی در دفاع مقدس خلق کردند از خانه، خاک ریز را شکل دادند و میدان جهاد را نه تنها این خانه، خاک ریز را شکل داد، رزمنده فرستاد و شهید تحویل گرفت، بلکه این خانه پشتیبانی کرد از این خاکریز.
دکتر نصری خاطرنشان کرد: از اصفهان دختر ۱۸ساله ، ۲۰ ساله، ۱۹ ساله بلند شد در جنوب غرب کشور برای پرستاری عملیات ها و پشت خط مقدم. پرستاری که زندگی راحت داخل شهر ، زندگی با همسر و فرزندانش را، پرستاری که آغوش مادر و پدرش را رها میکند و به غرب کشور میرود یعنی یک زن آمده زینبی عمل کند یک دختر آمده عاشورایی رفتار بکند و در میدان جنگ رزمیدند، حمایت کردند که امروز کشور ما مفتخر ۷۰۰۰هزار شهید زن و دختر هست.
وی افزود : دفاع مقدس عاشورایی ما که یک جنگ انقلابی مردمی عاشورایی بود اولین مدلی بود که بعد از عاشورا بر اساس الگوی عاشورا به جهانیان عرضه شد و عظمت موفقیت خودش را ثابت کرد. یک بخش عظیمش نقش خانواده، زنان، دختران، مادران و همسران بودند، اگر چه متاسفانه این سال ها مقفول بوده اما یک نکته اساسی و مهم این که پل بزنیم به امروز شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان . خانواده هاشون، پدران و مادران ، همسران و فرزندان شهدا انتظارشان این است که آن مسیر نورانی پیگیری شود تا به قله برسیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما نزدیک قله هستیم چه بکنیم خسته و ناامید نشویم و به قله برسیم الگو حماسه هشت سال دفاع مقدس هست امروز اگر دشمن آمده به تعبیر خودشان یک انقلاب زنانه تو ایران راه بیندازند آرزوشون را به گور بردند .
کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت : ما برای اینکه به قله برسیم باید زنان و دخترانمان با الگوی زنان و دختران دفاع مقدس در صحنه حرکت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اقتصادی کشور باشند و همان گونه حماسه خلق بکنند تا انشاالله جامعه ما لیاقت این را پیدا کنه تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج)باشد.
انتهای پیام/ زهرا صمیمی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دفاع مقدس، زنان در دفاع مقدس،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اصفهان
V
آرشیو