ایدز باعث مشکلات سلامتی و بهداشتی بسیاری برای زنان می شود

وی با بیان اینکه بیماری ایدز باعث مشکلات سلامتی و بهداشتی بسیاری برای زنان می شود، گفت: اگر فرد مبتلا به خوبی از خود مراقبت کند و به طور منظم به پزشک مراجعه کند، می تواند ویروس را کنترل کرده و زندگی سالم تر و طولانی تری داشته باشد.
ایدز باعث مشکلات سلامتی و بهداشتی بسیاری برای زنان می شود
1402/09/11 - 07:42
تاریخ و ساعت خبر:
177110
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران، الهام اصغری در گفتگو خبری باخبرنگار زنان ایران در همدان شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه علائم ظاهری ایدز HIV در زنان ممکن است علائم متفاوتی را از خود نشان دهد، اظهار کرد: HIV در افرادی که داروهای ضد ایدز مصرف می کنند می تواند عوارض جانبی متفاوتی داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیماری ایدز باعث مشکلات سلامتی و بهداشتی بسیاری برای زنان می شود، گفت: اگر فرد مبتلا به خوبی از خود مراقبت کند و به طور منظم به پزشک مراجعه کند، می تواند ویروس را کنترل کرده و زندگی سالم تر و طولانی تری داشته باشد.
این کارشناس سلامت و روان با اشاره به اینکه در چند هفته اول پس از آلوده شدن به ویروس ایدز، افراد ممکن است علائم طبیعی نداشته باشند، افزود: گاهی برخی از افراد علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب، سردرد و کمبود انرژی نشان می دهند.
وی با تاکید بر اینکه این علائم در عرض چند هفته از بین می روند و ممکن است تا سال ها هیچ علامت یا علائمی نداشته باشند، مطرح کرد: در بیشتر موارد، علائم HIV در مردان و زنان مشابه است، اما زنان کمتر از مردان متوجه تغییرات پوستی در اندام تناسلی خود می‌شوند.
اصغری به برخی ازعلائم بیماری ایدز در زنان ازجمله عفونت های قارچی مکرر واژن، سایر عفونت های واژن مانند واژینوز باکتریایی بیماری التهابی لگن (PID) اختلال در چرخه قاعدگی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، عامل زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم و... اشاره کرد و افزود: تقریباً 90 درصد افراد مبتلا به HIV در مراحلی از بیماری خود دچار تغییرات و علائم پوستی می شوند.
وی با بیان اینکه با کنترل ویروس و تقویت سیستم ایمنی، مشکلات پوستی بسیار کمتر رایج شده اند و همچنین شدت کمتری دارند و درمان آنها آسان تر شده است، خاطرنشان کرد: داروهای ضد رتروویروسی می توانند به پیشگیری و مدیریت بعضی از علائم پوستی ایدز در زنان کمک کنند و برخی از بیماری های پوستی هم ممکن است در اثر داروهای درمانی ایجاد شوند و به درمان های دیگری نیاز داشته باشند.
لازم به یادآوری است: پژوهش‌های ژنتیکی نشان می‌دهند HIV در اصل در اوایل قرن بیستم میلادی در غرب آفریقا جهش یافته و پدید آمده‌است.ایدز اولین بار در سال ۱۹۸۱ توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) شناخته شد، از زمان کشف آن تا سال ۲۰۰۹، ایدز باعث مرگ ۳۰ میلیون نفر شده‌است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایدز، hiv ، روز جهانی مبارزه با ایدز، ایدز در زنان همدان، کبودراهنگ
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
همدان
V
آرشیو