یادداشت

زنان و رسالت تربیت نسل انقلابی

مادر کسی هست که ارتباط مستقیم و زیادی با تربیت اعتقادی و عملی فرزند دارد و بیشترین تاثیر را روی فرزند خود می گذارد به دلیل آن عُلقه و محبتی که بین فرزند و مادر وجود دارد.
زنان و رسالت تربیت نسل انقلابی
1402/11/17 - 11:40
تاریخ و ساعت خبر:
189687
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در ملایر سمانه راسخیان طی یادداشتی نوشت: تا به حال شنیدین که بهشت زیر پای مادران است ولی آیا تا به حال فکر کردین که چرا؟
مادر کسی هست که ارتباط مستقیم و زیادی با تربیت اعتقادی و عملی فرزند دارد و بیشترین تاثیر را روی فرزند خود می گذارد به دلیل آن عُلقه و محبتی که بین فرزند و مادر وجود دارد .

زنان از اول عالم بشریت نقش های بسیاری را ایفا کرده اند از حضرات آسیه و خدیجه و زهرا و زینب سلام الله تا زنان دربار در قضیه ی تحریم تنباکو و شکاندن قلیان ها و زنان در انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان حرم.
دشمن درصدد هست که با جنگ نرم زنان ما را و خانواده و ریشه ی ما قطع کند، کاری کند که دیگر زنان ارزشی غیر از ظاهر برایشان باقی نماند.
ولی زنان بسیجی و انقلابی با استقامت خود نشان دادند که بیدی نیستند که با این باد ها بلرزند.
دشمن دنبال معرفی دو الگو از زنان هست یکی زن شرقی و خانگی و یکی زن غربی کارخانه ای. ولی در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر عزیزمان به دنبال معرفی الگوی سومی هستند و آن همان شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است، ‌که باید الگوی ما الگویی اسلامی مانند حضرت زهرا و زینب کبری باشد نه آن چیزی منفعت که غرب و شرق در آن هست.
یکی از راه های تربیت نسل انقلابی اهمیت دادن به نوجوان و نشستن پای درد و دل آنها و پاسخ به سوالات و شخصیت دهی و دادن مسئولیت به نوجوانان است که هم تجربه ثابت کرده که این روش باعث تربیت درست نوجوانان خواهد شد و هم در این مرحله از رشد نوجوانان نیازمند هستند و هم اینکه خود نوجوان استقبال می کند و باعث رشد همه جانبه ی او می شود.
در این سن باید از نوجوان یک زن اسلامی و انقلابی ساخت تا چرخه ی زنان انقلابی و اسلامی قطع نشود و همواره کشور ما بر پایه ی زنانی که تربیت درستی دارند و تربیتی درستی میکنند بچرخد و هیچ وقت جبهه ی اسلام مانند صحنه ی کربلا غریب نماند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، تربین نسل انقلابی، انقلاب، الگوی سوم زن مسلمان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
همدان
V
آرشیو