اجتماع بزرگ مادران و کودکان ایلامی در حمایت از زنان و کودکان غزه

اجتماع بزرگ مادران و کودکان ایلامی در حمایت از مظلومیت کودکان غزه با اجرای مراسم محلی "مور" امروز در مصلی امام خمینی (ره) ایلام برگزار شد.
اجتماع بزرگ مادران و کودکان ایلامی در حمایت از زنان و کودکان غزه
1402/08/01 - 23:43
تاریخ و ساعت خبر:
175556
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام : "زهرا جمالی"مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمومنین( ع) استان ایلام گفت: به دنبال حمله رژیم غاصب اسراییل به بیمارستانی در غزه که منجر به کشته شدن جمعی از زنان و کودکان بی گناه شد، مادران و کودکان ایلامی در حمایت از مظلومیت کودکان غزه با اجرای مراسم محلی " مور" توسط دو تا از مادران شهید گریه کنان و "مویه کنان" همدردی خود را به مادران غزه نشان دادند.
_"مور" یکی از اصیل‌ترین و کهن‌ترین آوازهای کوردی در استان ایلام که در مراسم عزاداری به زبان کوردی خوانده و اجرا می‌شود._
_ «مور» هنگام سوگواری، ماتم، عزا و در غم از دست دادن عزیزان سر داده می‌شود. در این هنگام عزاداران به شیوه مرسوم و با استفاده از سروده‌ها و ابیات، مویه سر می‌دادند و اندوه و بی‌تابی خود را ابراز می‌کردند._
_ «مور» هنگام اجرا معمولا یک یا دو و گاهی هم سه یا چهار زن با هماهنگ کردن ریتم صدایشان با یکدیگر در رثای تازه‌درگذشته مور می‌خوانند و بقیه زنان گریه می‌کنند._
مسئول بسیج جامعه زنان بیان کرد: مادران ایلامی با یادآوری ۸ سال جنگ تحمیلی رژیم صدام بعثی که زیر آتش بمباران ها، آوارگی ها و در لحظه داغ عزیزان و همشهری ها و هم وطنانشان را درک کرده اند با مقاومت و ایثار و دادن خون هزار شهید، انقلاب را به ثمر رساندند، امروز برای پیروزی زنان مقاومت دعا و استغاثه کردند.
وی ادامه داد : مادران ایلامی ضمن همدردی با مادران غزه هم چنین خشم و انزجار خود را با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به نمایش گذاشتند.
"جمالی" در پایان گفت: این مراسم ابتدا با برپایی دو رکعت نماز و استغاثه به حضرت ولی عصر(عج) آغاز و در ادامه با اجرای روضه حضرت علی اصغر(ع) ، " مویه کوردی " و اجرای سرود سلام فرمانده خانمه یافت.
انتهای پیام/ م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایلام، اجتماع بزرگ مادران و کودکان ایلامی، حمایت از غزه، نابودی اسرائیل، حمایت از کوکان غزه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ایلام
V
آرشیو