امام جواد(ع) الگوی برتر تقوا و علم‌اندوزی برای نسل جوان در دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی

افسانه مهربانی با بیان اینکه امام جواد(ع) با سرمایه معنوی خود که از سرچشمه ولایت مطلقه و الهام ربانی نشأت گرفته بود احکام اسلامی را گسترش و به تعلیم و ارشاد اهتمام ورزید، افزود: حضرت امام جواد(ع) الگوی برتر تقوا و علم‌اندوزی برای نسل جوان در دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است.
امام جواد(ع) الگوی برتر تقوا و علم‌اندوزی برای نسل جوان در دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی
1402/11/01 - 20:40
تاریخ و ساعت خبر:
189218
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - افسانه مهربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران در کبودراهنگ با تبریک و تهنیت سالروز میلاد با سعادت پیشوای نهم، امام محمد تقی(ع) با بیان اینکه نام مبارک امام محمد تقی(ع) «محمّد»، کنیه اش «ابو جعفر» و معروف‌ترین القاب او «تقی» و «جواد» است، اظهار کرد: پارسایی، علم و دانش و بخشندگی از صفات بارز آن حضرت است.
وی با بیان اینکه امام جواد(ع) با سرمایه معنوی خود که از سرچشمه ولایت مطلقه و الهام ربانی نشأت گرفته بود احکام اسلامی را گسترش و به تعلیم و ارشاد اهتمام ورزید، افزود: حضرت امام جواد(ع) الگوی برتر تقوا و علم‌اندوزی برای نسل جوان در دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اولین امامی که در سن خردسالی به سن هشت‌ سالگی به امامت رسیدند امام جواد (ع) بودند، که سابقه نداشت یک کودک به‌عنوان حجت خدا بر روی زمین منصوب شود، عنوان کرد: نداشتن اعتقاد به حجت خدا و عدم شناخت ولی خدا عاقبت انسان را همانند دشمنان امام حسین(ع) در عاشورا می‌کند و طبق روایت مرگ این‌گونه افراد مرگ جاهلی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم امام جواد، توجه به نیازمندان، گره گشایی، احسان و بخشش بود، ابراز کرد: لقب جواد هم به خاطر همین ویژگی بوده که برگرفته از نام‌های زیبای پروردگار متعال است.
مهربانی مطرح کرد: امام جواد(ع) توانست افزون بر رهبری جامعه اسلامی، در حوزه نظام امامت و ولایت به تبیین احکام الهی و آموزه‌های قرآنی به ‌عنوان وظیفه اصلی و نیز تبیین نظام ولایی در حوزه سیاسی بپردازد.
وی با بیان اینکه امام نهم شیعیان(ع) در مقابل مصائب و گرفتاری‌های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بودند، خاطرنشان کرد: آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشامدهای ناگوار، هیچ‌گاه برآشفته و مضطرب نمی‌شدند بلکه با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می‌آوردند که جوانان مشتاق اهل‌بیت (ع) باید از فرصت جوانی بهره گرفته و در مسیر کسب علم و دانش و معنویت قدم بردارند.
✍️سمیراسبزی
انتهای پیام

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جواد، الگوی برتر تقوا و علم اندوری، سرمایه معنوی، نسل جوان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
همدان
V
آرشیو