ضرورتِ پرداختن به برنامه‌ریزی درسی حوزه‌های علمیه خواهران مبتنی بر مصوبه اخیر شورای عالی حوزه

در نشست هم افزایی دهتر خواهران حوزه علمیه خراسان با مسئولان برنامه ریزی مرکز مدیت حوزه علمیه خواهران قم بر ضرورتِ پرداختن به برنامه‌ریزی درسی حوزه‌های علمیه خواهران مبتنی بر مصوبه اخیر شورای عالی حوزه تأکید شد.
ضرورتِ پرداختن به برنامه‌ریزی درسی حوزه‌های علمیه خواهران مبتنی بر مصوبه اخیر شورای عالی حوزه
1401/12/11 - 10:20
تاریخ و ساعت خبر:
145719
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - خراسان رضوی : در ادامه سفر کاری و مأموریتی خانم هاشمی مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان، و مسئولان ادارات این دفتر، نشست هم‌افزایی و تبادل نظر با حضور مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم در محل اتاق جلسات این مرکز برگزار شد.
در این نشست خانم هاشمی علاوه بر طرح اهداف این سفر به تبیین ضرورتِ پرداختن به برنامه‌ریزی درسی حوزه‌های علمیه خواهران مبتنی بر مصوبه اخیر شورای عالی حوزه اشاره کرد.
خانم شیرازی مدیر کل مقطع آموزش عمومی، نقش اساسی سه عاملِ نیاز جامعه، اهداف مترتب بر نظام آموزشی و نیز توانایی بالفعل مخاطب را، در طراحی هر نظام آموزشی مؤثر دانست، و در طراحی نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران به ۶ هدف اختصاصی از جمله توجه به رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی، توجه به اسناد راهبردی حوزه های علمیه خواهران، بهره‌مندی از نتایج ارزیابی‌های نظامات قبلی و جاری، نیاز سنجی‌های آموزشی، توجه به اهداف و غایت حوزه و همچنین استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان تأکید کرد.
همچنین خانم شیرازی برنامه‌ریزی اقتضایی با توجه به متغیرهای منطقه‌ای و بومی را از جمله اقدامات مرکز مدیریت خواهران دانست، و هدف‌گذاری شورای عالی در مقطع عمومی را تربیت مادر، همسر خوب و تربیت بانوی فاضله و مهذب عنوان کرد.
برنامه آموزش مجازی، چگونگی توزیع واحد‌های درسی و برنامه آموزشی ورودی‌های مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم از دیگر موضوعاتی بود که بین حاضران در جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
برنامه ریزی درسی حوزه ها علمیه خواهر، شورای عالی حوزه،مسئولان برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان رضوی
V
آرشیو