کارشناس مذهبی عنوان کرد

اربعین فرصتی برای خودسازی

کارشناس مذهبی گفت: این مراسم فرصتی برای آموزش و آگاهی درباره تاریخ عاشورا و پیام‌های آن به نسل‌ های جدید است. بسیاری از زائران در این سفر تجربه‌های معنوی عمیقی کسب می‌کنند که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر زندگی آن‌ها داشته باشد.
اربعین فرصتی برای خودسازی
1403/06/01 - 11:10
تاریخ و ساعت خبر:
196900
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان دلیجان؛ سید حسن حسینی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان در دلیجان گفت: اربعین یعنی پیوند ملت ها با فرهنگ های متفاوت و منازعات متعدد بر یک اهداف عالی که امام حسین (ع) آن را ترسیم کرده است.
وی در ادامه افزود: اگر انسان ها با همه تفاوت ها و فرهنگ ها و مشترکات عام یک هدف الهی و معنوی داشته باشند این هدف باعث وحدت آفرین و انسجام و همبستگی را به نمایش می گذارد که دشمن از این وحدت واهمه دارد و می ترسد که پیش بینی و آینده نگری امام که راه قدس از کربلا می گذرد تحقق یابد.
حسینی بیان کرد: مراسم اربعین تأثیرات عمیق و گسترده‌ای بر مردم و جامعه دارد. نمونه ای از این تأثیرات را می توان تقویت همبستگی اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری، تقویت هویت فرهنگی و ...نام برد.
کارشناس مذهبی گفت: اربعین به عنوان یک رویداد فرهنگی و مذهبی، هویت فرهنگی و مذهبی مردم را تقویت می‌کند و باعث می‌شود نسل‌های جدید با تاریخ و فرهنگ خود آشنا شوند و برگزاری مراسم اربعین می‌تواند به رونق اقتصادی مناطق مختلف کمک کند، به ویژه در زمینه خدمات، حمل و نقل و صنایع دستی.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این مراسم فرصتی برای آموزش و آگاهی درباره تاریخ عاشورا و پیام‌های آن به نسل‌ های جدید است. بسیاری از زائران در این سفر تجربه‌های معنوی عمیقی کسب می‌کنند که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر زندگی آن‌ها داشته باشد.
خبرنگار: مریم حافظی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اربعین، تاریخ عاشورا، کربلا،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو