بانوی کارآفرین بوشهری: مردم سوغاتی ها را از صنابع دستی و سنتی تهیه کنند/ زحمت تولید برای ما و سود برای دلالان، واقعیت تلخ کارآفرینی است

بانوی کارآفرین بوشهری با بیان اینکه شیرینی کار ما زمانی است که جوانان برای تکمیل فیلم عروسی یا سفره عقد از من کارهای سنتی می‌خواهند ، گفت: تلخی آن هنگامی است که با توجه به زحمات زیاد، دلالان تولیدات ما را به قیمت پایین‌تر خریداری کرده و به قیمت گزافی آن را به بازارهای فروش عرضه می کنند.
بانوی کارآفرین بوشهری: مردم سوغاتی ها را از صنابع دستی و سنتی تهیه کنند/ زحمت تولید برای ما و سود برای دلالان، واقعیت تلخ کارآفرینی است
1401/11/25 - 09:13
تاریخ و ساعت خبر:
145232
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از بوشهر : کمتر فردی را در جامعه امروز می توان دید که برای اشتغال‌زایی و راه‌اندازی کسب و کار با چالش‌ها و موانع گوناگون مواجه نباشد. در این مسیر پرپیچ و خم برای رسیدن به موفقیت و استقلال مالی بی مهری ها، نتوانسته ناامیدی را بر چهره آنها نقش زند. پای صحبت هایشان که می نشینی سراسر امید می گویند و پشتکاری که از همسران و خانواده هایشان دارند. با توجه به مشغله های مادری و همسری در تلاش هستند تا دیگر بانوان نیز زیر چتر خود بگیرند آن‌ها برای ادامه مسیرشان نیاز به حمایت و تایید همه دارند.
خبرنکار زنان نیوز به سراغ یکی از بانوان کارآفرین رفته‌ است. بانویی فعال اجتماعی در عرصه انقلاب و الگویی کم نظیر در استان بوشهر.
لطفا خود را معرفی کنید.
_شهناز بچاچرزاده هستم دارای فوق دیپلم ادبیات، متاهل و صاحب ۵فرزندم؛ بنده در کنار شغلم فعال اجتماعی، فرمانده پایگاه ام البنین چغادک، عضو کار گروه جهادی شهید برونسی شهر چغادک و کارآفرین مشاغل خانگی نیز هستم.
درباره حرفه یا تخصصی که در آن مشغول به فعالیت هستید توضیح بفرمایید.
پس از ازدواجم به واسطه فعالیت خانواده همسرم در زمینه حصیربافی من نیز در کنارشان به این حرفه علاقه‌مند شدم و همسرم یکی از مشوق های من در این کار بود؛ لازم به ذکر است که این حرفه از نظر روحی و روانی برای هر فردی که بخواهد وارد آن شود آرامش بخش است. اوایل وسایل مورد نیاز را رایگان از باغداران می‌گرفتیم. رفته رفته با توجه به سفارشاتی که داشتیم تصمیم گرفتیم که از باغداران خرید کنیم.
قطعا هر شغلی یا هرکاری برای خودش لحظات شیرین و تلخی دارد، لحظات به یادماندنی شما در این شغل که خواندن آن براي خواننده خالی از لطف نیست را بازگو کنید.
شیرینی آن هنگامی است که عروس ها و دامادهای جوان به سراغ من می آیند و برای تکمیل فیلم عروسی سفره عقد آن‌ها از من کارهای سنتی می‌خواهند (حصیربافی برای دکورهای مولودی و... ) و تلخی آن هنگامی است که با توجه به زحمات زیاد دلالان از ما به قیمت پایین‌تر خریداری کرده و به قیمت گزافی آن را به بازارهای فروش عرضه می کنند. هنگامی خستگی از تن ما بدر می رود که بازدید کننده از محصولات ما رضایت خاطر داشته و لذت می‌برد.

برای نسل جوان یا کسانی که دوست دارند وارد عرصه کاری شما شوند چه پیشنهاد و راهکاری دارید برای موفقیت هرچه بیشتر آن‌ها؟
برای جوانان علاوه بر آنکه به دنبال آموزش و حرفه‌های بروز باشند توصیه می کنم، اصالت را این حرفه اصیل فراموش نکنند و نسل به نسل منتقل کنند. ما بچه های جنوب با توجه به امکاناتی که داریم (نخیلات) باید این هنر را در دست بگیریم، به دیگران آموزش دهیم تا به فراموشی نرود.
با توجه مشغله کاری گوناگون اما در این زمینه کاملآ موفق هستید، راز موفقیت شما چیست؟
بنده با آنکه یک فعال اجتماعی هستم و یک گوش شنوا برای افراد کم بضاعت دارم و صدای آنها را به مسئولین می‌رسانم تا مشکلات آنها را بشنوند و چاره ای برای آن بیندیشند. ما در کنار این ها شب نشینی و روز نشینی ها و فیلم تماشا کردن به این حرفه مشغولیم و در کنارم زنانی هستند پای به پای ما فعالیت می‌کنند.

درخواست یا انتظارتان از مسئولین به ویژه مسئولینی که بصورت مستقیم با حرفه شما در ارتباط هستند چیست؟
به مسئولین محترم و دیگر مردمان تقاضا دارم سوغات و هدایای خود را از محصولات سنتی استفاده کنند. انتظار ما این است که بازار فروش را گسترده کرده و تبلیغات و بازاریابی برای این نوع مشاغل انجام دهند.
و صحبت پایانی؟
با آرزوی طول عمر و موفقیت برای زنان سرزمینم در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و کارآفرینی و به امید حمایت مسؤولین از ایشان در پناه حق موید باشید .
گفت وگو - آتنا جعفری
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بوشهر، بانوی کارآفرین، حصیربافی، بازار فروش، تأثیردلالی، صنایع دستی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو