نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضرت معصومه (س) سرآمد همه امامزادگان / بانوی کرامت بهترین الگو برای دختران

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به بزرگی و عظمت شخصیت والای حضرت معصومه (س) گفت: حضرت فاطمه معصومه( س) سرآمد همه امامزادگان است ، به دلیل کمالات علم، حجاب و عفاف ، کرامت و حمایت از ولایت الگویی شایسته برای دختران امروز است‌.
حضرت معصومه (س) سرآمد همه امامزادگان / بانوی کرامت بهترین الگو برای دختران
1402/02/31 - 11:03
تاریخ و ساعت خبر:
148450
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در گفتگو با خبرنگار زنان ؛ ضمن گرامی داشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر با اشاره به ویژگی های آن بانوی بزرگوار افزود : آن حضرت از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان موسی بن جعفر (ع) بعد از برادرش علی بن موسی الرضا (ع) در والاترین رتبه جای دارد.
وی با اشاره به شخصيت برتر علمی و اخلاقی حضرت معصومه (س) خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار پرورش یافته دامان امام هفتم که البته پدر رو کمتر دیدند و هم امام هشتم برادر بزرگوارشان که بیشتر ایشان را دیدند و دیگر اینکه مقام معنوی حضرت معصومه (س)به گونه ای است که امام جواد در حدیثی فرمودند هر که عمه من را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: کرامت خداوند در حق این بانوی بزرگوار اینست که بزرگترین حوزه علمیه شیعه در مجاورت بارگاه ایشان تأسیس شده است که شکل‌گیری این حوزه نقش به سزایی در تثبیت پایه‌های تشیع در ایران داشته است.
آیت الله محمدی لایینی ضمن تبریک روز دختر به همه دختران و بانوان ایران زمین گفت : حضرت معصومه(س) بهترین و جامع ترین الگو برای دختران ماست و الگویی بهتر از این بانو برای زندگی آنها وجود ندارد که هم آبرومندی و عزت و رستگاری دنیا و هم رستگاری و نجات آخرت را میتواند برای دختران به ارمغان بیاورد .
وی با اشاره به اینکه هر که حضرت معصومه (س) را الگوی خود قراردهد سعادت والایی نصیب حالش شده است عنوان کرد : الگوهای فرهنگ غربی و بی دین تنها نگاه مادی و حیوانی و لذت های مادی این دنیا را میفهمند و متوجه به بُعد معنویت نمی‌شوند و اینها نمی‌تواند الگو و قهرمان زندگی یک دختر جوان مسلمان باشند بنابراین باید از کمالات علم ، حجاب و عفاف و حمایت از ولایت و مجاهدت حضرت معصومه(س) در زندگی خود الگو بگیرند.
وی خاطر نشان کرد : در فرهنگ دینی دختر بسیار عزیز است و برخلاف فرهنگ رایج جاهلیت که دختر را زنده به گور میکردند و دختران ارزش و جایگاهی نداشتند اما دین مبین اسلام عزت و کرامتی خاص برای دختر قائل شده است و این ارزش و جایگاه وقتی برای بانوان مسلمان جلوه بارز و حقیقی پیدا کرد که پیامبر اکرم(ص) به عنوان بزرگترین شخصیت اسلام احترام ویژه‌ای برای دختر خود حضرت فاطمه(ص) قائل بود و روایات متعددی آمده است از قبیل اینکه بهـتریـن فـرزندان شـما دختـران هستـند یا دخـتـران عـامـل خـیر و برکـت هـستند .
وی در پایان اعلام کرد : امیدوارم که به حمد الهی بتوانیم از وجود این بانوی بزرگوار ، سیره او و همچنین بارگاه و مرقد او حداکثر استفاده را داشته باشیم تا روز قیامت هم مشمول شفاعتش باشیم.
سارا آمی احمدی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
میلاد حضرت معصومه (س)، الگوی زن مسلمان، حضرت معصومه الگوی حجاب و عفاف، الگوی دختران ایرانی ، دهه کرامت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو