روایت جانبازی که دو پایش را داد اما غیرت نداد/ پاهای قطع شده‌ای که هنوز پای نظام ایستاده است

روایتی که می‌خوانید اگرچه بسیار دردناک است اما پیام‌آور نکات مهمی است که به یاد آوریم امنیت امروز ما مرهون فداکاری‌ها و رشادت‌های بزرگمردانی همچون محمد طاهر تبرایی است که دو پایش را داد اما غیرتش را حراج نکرد و با قدرت پای نظام ایستاده است.
روایت جانبازی که دو پایش را داد اما غیرت نداد/ پاهای قطع شده‌ای که هنوز پای نظام ایستاده است
1401/12/07 - 08:44
تاریخ و ساعت خبر:
145575
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گلستان، محمد طاهر تبرایی جانباز 70 درصدی گرگانی است که برای دفاع و حفظ امنیت، دو پایش را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد تا یک وجب از خاک وطنش را به اجنبی ها ندهد و جانانه پای این نظام ایستاد.
خبرنگار زنان نیوز به مناسبت ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز مصاحبه‌ای با محمدطاهر تبرایی جانباز 70 درصدی شهرستان گرگان انجام داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.
*زنان نیوز: بیوگرافی کامل از خودتان را بفرمایید؟
*تبرایی: محمدطاهر تبرایی متولد 1332 هستم و 6 فرزند(سه پسر و سه دختر) دارم.
قبل از عازم شدن به جبهه در کارخانه چیت سازی بهشهر به عنوان کارگر مشغول به کار بودم و در سال 1366 عازم جبهه شدم.
*زنان نیوز: زمانی که به جبهه اعزام شدید آیا خانواده راضی به رفتن شما بودند حس و حالتان را از آن زمان بیان بفرمایید؟
تبرایی: خانواده کاملا با رفتن من به جبهه موافق بودند و معتقدند هر زمانی که برای دفاع از کشور به امثال من احتیاج است دریغ نکنم، چهار ماه در جبهه مقابل دشمنان جنگیدم و در تاریخ 4/4/1366 در عملیات نصر 4 کردستان عراق مجروح شدم.

*زنان نیوز: از چه ناحیه مجروح شدید و نحوه مجروح شدنتان را بیان بفرمایید؟
*زنان نیوز: عملیات نصر 4 که با موفقیت انجام شد دشمن بعد از 48 ساعت به ما پاتک زد و من از دو ناحیه پا توسط خمپاره 120 مجروح شدم و دو پایم را از دست دادم و اکنون با ویلچر حرکت می‌کنم.
در سنگر 6 نفر حضور داشتیم که دو نفر از ما شهید و 4 نفر مجروح شدند.
*زنان نیوز: اگر یک جمله به یاد ماندنی از جبهه بخواهید برایمان بگویید آن جمله چیست؟
تبرایی: جبهه همش خاطره و یادگاری های ارزشمند است و هیچ لحظه‌ای نیست که از یاد و ذهن رزمنده‌ها خارج شود حضور در جبهه برایم بسیار باارزش است و اکنون هم اگر زمانی به حضورم احتیاج داشته باشند لحظه‌ای درنگ نخواهم کرد.

برای آنهایی که‌می گویند شهدای مدافع حرم برای چه به سوریه و عراق رفتند باید گفت آنان رفتند تا ناموس مسلمان ایرانی به حراج نرود، آنان رفتند تا کسی نگاه چپ به کشور و امنیت وطن نیاندازد، آیا رواست برخی دختران این سرزمین با بدحجابی و شل حجابی ملعبه چشمان شیطان صفتان شوند.
*زنان نیوز: از خاطرات جنگ برایمان تعریف کنید اینکه چطور وقتی مجروح شدید به خانواده تان خبر دادند؟
تبرایی: انتقال مجروحین به پشت خط توسط بچه‌های کردستان انجام می‌شد که یه آنها کرد پیشمرگه می‌گفتند.
وقتی مجروح شده بودیم کرده‌ای پیشمرگه بالای سنگر آمدند تا ما را از زیر آوار بیرون بکشند همرزم شهیدم که اصغر فلاح نام داشت قبل از اینکه به شهادت برسد گفت قسمت ما مجروحیت بود خدایا مثل اینکه دوست داری طعم اسارت را هم بچشیم، آنها گفتند من ایرانی هستیم خیالتان راحت باشد کسی شما را اسیر نمی‌کند.
سپس ما را به پشت جبهه منتقل کردند و در آنجا پلاک من با پلاک شهید فلاح عوض شد و پیکر مطهر شهید فلاح با نام من وارد بهشهر شد و خبر شهادت مرا به خانواده‌ام دادند.
وقتی از تبریز وارد تهران شدم از بیمارستان به خانواده‌ام خبر دادند که من زنده‌ام و فقط مجروح شدم و در تهران بستری هستم.
خانواده شهید فلاح که از حال این شهید بی‌خبر بودند به تهران آمدند و سراغ شهیدشان را از من گرفتند و به آنها گفتم که او به شهادت رسیده و چهار ماه است که به تبریز منتقل شده و آنها رفتند و پیکر مطهر شهید فلاحی را با احترام تشییع کردند.
*زنان نیوز: رشادت‌های انجام شده توسط شهدا و جانبازان را برای مخاطبان توضیح دهید متاسفانه یکسری افراد هستند که کومله ها را تطهیر می‌کنند؟

تبرایی: من سرباز کوچک این انقلاب هستم متاسفانه زحمات شهدا و جانبازان و ایثارگران در جامعه کمرنگ است.
*زنان نیوز: به عنوان سوال پایانی، چه راهکاری هست که اکنون تفکر ایثارگری را در جامعه جا بیاندازیم؟
*تبرایی: باید تبلیغات رسانه‌ای را قوی کنیم تا دشمن نتواند در این زمینه موفق عمل کند چون رهبر عزیز ما بارها و بارها تاکید کردند که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی حائز اهمیت است.
به گزارش زنان نیوز از گلستان، بدحجابی نقش میدان مین را بر عهده دارد و حفظ حجاب خواسته شهداست امروز اگر نتوانستیم از این میدان مین عبور کنیم باید پاسخگوی شهدا، جانبازان و ایثارگران باشیم کسانی که با رشادت و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای پا در میدان مین گذاشتند و از بدن خودشان به عنوان معبر استفاده کردند.
در جنگ هشت ساله توپ و تانک و میدان مین بود و اکنون که در جنگ نرم قرار داریم بی‌حجابی و اینترنت و ماهواره به عنوان ادوات جنگی، نسل جوان ما را تهدید می‌کند اگر امروز نتوانیم از این میدان مین عبور کنیم باید پاسخگوی شهدا باشیم.
مصاحبه کننده:سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز جانباز، میلاد حضرت عباس، محمدطاهر تبرایی جانباز، گلستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو