تاثیرات مخرب طلاق بر روی فرزندان دختر

دکتر معصومه پرسا روانشناس و مشاور خانواده با اشاره به تاثیرات مخرب طلاق بر روی فرزندان دختران گفت، کنار آمدن با طلاق و پذیرش آن برای اعضای هر خانواده بخصوص دختران آنقدر ناگوار است که باعث بوجود آمدن مشکلات روحی و روانی برای آنها می شود.
تاثیرات  مخرب طلاق بر روی فرزندان دختر
1402/02/11 - 10:45
تاریخ و ساعت خبر:
147614
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - گیلان _ دکتر معصومه پرسا روانشناس و مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس از گیلان اظهار کرد، فرزندان دختر بعد از طلاق والدینشان،بی هویتی ،اضطراب و استرس بسیار زیادی را تجربه میکنند به طوریکه تحصیلات، روابط اجتماعی و دیدگاهشان نسبت به ازدواج دچار تاثیرات منفی می شود.
وی افزود نگاه جامعه به دختر به عنوان یک فرد شکننده، احساساتی و ضعیف باعث می‌­شود که خود دختر این ضعف‌ها را بپذیرد و برای جبران کردن آن به هر دری بزند.
پرسا خاطرنشان کرد، یکی از راه‌های جبران، پناه بردن به آدم‌های اشتباه و تکیه کردن به مردانی است که امکان دارد کاملا به این دختر آسیب پذیر، ضربه نهایی را وارد کنند و او را از بین ببرند.
وی خاطر نشان کرد، دختران جوان خانواده های مطلقه نیاز به محبت و توجه دارند و در عین حال از رها شدن می ترسند. یعنی مستعد میل و اضطراب خواهند بود چون هم تمایل به رابطه دارند و از هم تنها شدن می ترسند. بنابراین دخترانی که والدینشان طلاق می‌گیرند احتمالاً هنگام تصمیم‌گیری در مورد ازدواج با مشکل مواجه شده و درگیر اضطراب می شوند.
پرسا با اشاره به اینکه اصلی‌ترین پیامد جدایی والدین بر فرزند دختر، فشار بسیار زیادی است که برای ازدواج تحمل خواهد کرد گفت، دیگران به دلیل جدایی والدین دختر، توانایی او را برای نگه داشتن رابطه و داشتن یک ازدواج موفق و بادوام زیر سوال می‌­برند. ممکن است کنایه‌های فراوانی را تحمل بکند، در مسئله‌ای مانند مهریه به او سخت بگیرند و در کل به او اعتماد نشود.
دکتر معصومه پرسا ، یکی از بهترین راه‌های کاهش اثرات منفی طلاق بر فرزند دختر را حفظ کردن رابطه قوی و نزدیک دختر با مادر خود دانست، چرا که اینگونه دختر می­‌تواند از آشفتگی‌های ذهنی طلاق به کسی پناه ببرد و خود را آرام کند.
وی در پایان گفت، برنامه‌های مشاوره‌ای بسیاری برای کمک به کاهش تاثیر طلاق بر فرزندان بخصوص دختران وجود دارد و بسیاری از مراکز روان‌شناسی و مشاوره به والدین مهارت‌های لازم برای کمک به فرزندان طلاق را آموزش می‌دهند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دکتر معصومه پرسا، طلاق، پیامدهای طلاق، دختران طلاق،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو