فعال امور فرهنگی و معیشتی ستاد عتبات عالیات

زنان در طول تاریخ بلندترین گام‌ها را برای حفظ ولایت برداشته اند

کاظمی گفت : اگر ولایتمداری و محبت به ولی خدا را یکی از مهمترین ارزش‌های یک فرد بدانیم زن خانواده متولی انتقال آن است.
زنان در طول تاریخ بلندترین گام‌ها را برای حفظ ولایت برداشته اند
1402/01/26 - 12:28
تاریخ و ساعت خبر:
146901
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - طلعت کاظمی فعال حوزه فرهنگی و معیشتی ستاد عتبات در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز در پاسخ به سوال نقش زنان در دفاع از ولایت و ولایتمداری در جامعه گفت : زنان مسلمان با بهره گیری از آموزه های دینی در طول تاریخ اسلام با پرداختن به اساسی ترین نقش و کارکرد زنان که همان مادری است بلندترین گام‌ها را برای حفظ ولایت برداشته اند. اگر ولایتمداری و محبت به ولی خدا را یکی از مهمترین ارزش‌های یک فرد بدانیم زن خانواده متولی انتقال آن است. در راستای همان رسالتی که در جهان هستی خالق انسانها برای آن قرار داده است و معمار انقلاب حضرت امام خمینی(رحمه الله) نیز به خوبی آن را تبیین نمودند که همان طور انسان قرآن ساز است زن نیز انسان ساز است .
وی گفت: زنان عهده دار مسئولیتی خطیر هستند و اگر پایه اصلی تربیت و رشد صحیح فرد برای اجتماع را در خانواده جستجو کنیم زن به عنوان مربی خانواده و عامل اصلی انتقال ارزش ها اصیل ترین نقش ها را بر عهده دارد.

کاظمی گفت : یکی از نقش های بی بدیل زنان دفاع از ولایت و حفظ فرهنگ مهدویت و تربیت نسل ولایی وحفظ اندیشه های مهدویت از طریق پویا سازی خانواده می باشد و به جرات می توان گفت زنان ایرانی در بستر انقلاب اسلامی و با اتکا به رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به جایگاه خود در نظام اسلامی دست یافتند و با درک جامعه ولایی و برکات آن ،تبعیت از مقام ولایت را برگرفته از حادثه غدیر می دانند چنانچه در مراحل مختلف پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن مثل جنگ تحمیلی ، ما شاهد فعالیت بانوان ولایتمدار در پشت جبهه ها و حتی در خطوط جنگ بودیم که بر اساس اصل ولایت مداری و دیانت احساس تکلیف کرده و درصدد ادای دین خود بر آمدند و حضور زنان بصیر ولایت مدار در صحنه های مختلف انقلاب باعث موفقیت و پیروزی گردید.
وی ادامه داد: امام خمینی( ره) زنان را مبارز،مجاهد،جنگجو ،حاکم بر سرنوشت خود و مقدرات کشور ،انسان کامل،برتراز مردها،انسان ساز،شجاع،دارای معنویت،مربی جامعه،مربی انسان ها،رهبرسعادت جامعه،دارای قدرت لایزال،عضو موثر در جامعه و.... می دانند و می فرمایند : (شما خواهران در این نهضت سهم بسزائی داشتید و در همه جا کمک کردید و پيشوا بودید نسبت به مردهاو موجب قدرت شدید نسبت به آن ها).
کاظمی گفت: تاریخ اسلام ثابت کرده که زنان می توانند رسالت سنگینی را بر عهده بگیرند که مردها توانایی انجام آن را ندارند .
حضرت فاطمه زهرا سلام الله بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) ، کاملترین و آخرین دین خدا را که در معرض خطر قرار گرفت به گونه ای که برخی افراد می‌خواستند اسلام را منهای ولایت تبیین کنند و القاء کنند که کتاب آسمانی به تنهایی برای طی کردن راه سعادت کافیست ، حضرت در مقابل این تفکر ایستاد و توانست به آن ضربه زده و آن را باطل نماید .
زنان زیادی در طول تاریخ برای دفاع از اسلام فدا کاری کرده‌اند ،در دفاع از حق امیرالمؤمنین علیه السلام ، حضرت زهرا سلام الله به عنوان اسوه و نمونه بارز این زنان است ،که بعد از رسول خدا سخنرانی و خطبه های ایشان در دفاع از کیان ولایت در تاریخ ماندگار شد و در این راه جان عزیزشان را فدا کردند،از جمله زنان فداکار دیگر در راه ولایت می‌توان به ام سلمه،اسماء بنت عمیس،ام هانی (خواهر امیرالمومنین که همسر زید ابن ارقم بوده و از زنان راوی حدیث بود) اشاره کرد.در بین حاضرین در ماجرای غدیر بنا بر نقل تاریخ بیش از ۱۷۰۰ نفر زن حضور داشتند که با امام‌ علي علیه السلام بیعت کردند وبعد از غدیر اکثرشان بر بیعت خود باقی ماندند .از دیگر زنان بارز و اسوه که در زندگی خود همیشه از ولایت دفاع کرده حضرت زینب سلام الله است که در ماجرای کربلا و عاشورا یک تنه علم قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام را بر دوش کشید و شهر به شهر حمل کرده و از ولایت جانانه دفاع کرد و هم خود و هم خواهران ایشان در تثبیت غدیر و روشنگری کربلا نقش والایی ایفا کردند .
وی در پایان گفت: امید است که ما زنان این بخش از تاریخ با تاسی از این بزرگواران وظیفه خود را به خوبی شناخته و با بصیرت و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه این علم مقدس را به نحو احسن حمل و تحویل آیندگان دهیم .

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ولایتمداری ، زنان، مهدویت، تربیت نسل ولایی، تربیت انسان کامل ، سعادت جامعه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو