در گفتگو با استاد دانشگاه اصفهان مطرح شد؛

آری به جمهوری اسلامی ایران یعنی فروپاشی ۲۵۰۰ سال سلطنت پادشاهان بی لیاقت بر کشور

استاد دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه جمهوریت نظام اسلامی از درون اسلامیت استفاده شده است، تصریح کرد: ریشه جمهوریت در اسلامیت است یعنی اسلام بر حضور، رای، نقش و دیدگاه مردم با توجه به ارزش های اسلامی تاکید دارد.
آری به جمهوری اسلامی ایران یعنی فروپاشی ۲۵۰۰ سال سلطنت پادشاهان بی لیاقت بر کشور
1402/01/14 - 08:08
تاریخ و ساعت خبر:
146420
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان: دکتر محسن نصری استاد دانشگاه اصفهان ضمن گرامیداشت روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: از ریشه ای ترین و مهم ترین دستاور نظام جمهوری اسلامی، تبدیل نظام طاغوتی و شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه بود.
وی افزود: در نظام شاهنشاهی، پادشاهانی با کودتای انگلیس و آمریکا و بدون لیاقت و شایستگی و بدون انتخاب مردم بر کشور حکومت میکردند که نظیر آن پادشاهان بی لیاقتی همچون محمد رضا و رضاشاه پهلوی بودند ولی پس از ۲۵۰۰ سال از حکومت سلطنتی در ایران، نظام جمهوری اسلامی با دو کلمه جمهوری یعنی حضور و نقش مردم و اسلامی یعنی مرتبط با قوانین و ارزش های اسلامی شکل گرفت.
دکتر نصری با تاکید بر اینکه جمهوریت نظام اسلامی از درون اسلامیت استفاده شده است، تصریح کرد: ریشه جمهوریت در اسلامیت است یعنی اسلام بر حضور، رای، نقش و دیدگاه مردم با توجه به ارزش های اسلامی تاکید دارد.
وی گفت: با حضور جمهوری اسلامی، کشوری که در زمان قاجار و پهلوی بیش از ۷۰ درصد خاکش را با جنگ و قرارداد ها از دست داده بود، امروز مقتدر و بدون اینکه یک میلیمتر از خاکش در جنگ هشت ساله از دست برود، در جهان میدرخشد.
استاد دانشگاه اصفهان با اشاره به حجم بی سوادی و عدم امکانات رفاهی برای مردم روستاها در دوره پادشاهی پهلوی، خاطرنشان کرد: امروز علیرغم تحریم های پی درپی دشمنان، کشور ایران در علم و فناوری در جهان می درخشد و ۹۶ درصد جامعه ۸۵ میلیونی باسواد هستند و در روستاها و شهرها به لطف نظام جمهوری اسلامی، امکانات رفاهی از قبیل آب و برق و گاز وجود دارد.
انتهای پیام/ زهرا شجاعی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو