جلسه هم افزایی جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در پیشوا برگزار شد

دومین جلسه جشنواره مد و لباس شهرستان پیشوا با موضوع پوشش لباس های ایرانی اسلامی ویژه زنان، مردان، کودکان و نوجوانان در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد. در این جلسه مصوب شد تا در اسفندماه به کمک مزون دارها و کارگاه‌های خیاطی شهرستان، نمایشگاه پوشش اسلامی با طراحی ایرانی اسلامی متناسب با بوم و فرهنگ منطقه برگزار شود.
جلسه هم افزایی جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در پیشوا برگزار شد
1402/08/21 - 12:05
تاریخ و ساعت خبر:
176299
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دومین جلسه هماهنگی و هم افزایی جشنواره مد و لباس شهرستان پیشوا با موضوع پوشش لباس های ایرانی اسلامی ویژه زنان، مردان، کودکان و نوجوانان در محل فرمانداری پیشوا با حضور مسئول اموربانوان فرمانداری ،فرهنگی شهرداری ، بسیج جامعه زنان ناحیه پیشوا، مسئول انجمن اسلامی آموزش و پرورش پیشوا، دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان تهران و ستادنمازجمعه پیشوا برگزار شد‌.
در این جلسه ضمن یادآوری اهمیت حجاب از منظر رهبر انقلاب اسلامی و اهمیت جایگاه آن در سلامت اجتماع به‌ویژه خانواده‌ها، به لزوم حجاب، عامل امنیت اجتماع و نه به معنای انزوای زنان نیز اشاره شد.
خانم چهاردولی دبیر جلسه مقوله پوشش را به عنوان جزء جدایی ناپذیر حیات انسانی نظام برد و بیان کرد: پوشش و حجاب در دو حوزه اجتماعی و فردی قابل تصور است که کارگروه‌هایی در سطح شهرستان با موضوع عفاف و حجاب و پاسخگویی نیاز فطری شکل بگیرد و به صورت ماهانه به این موضوع پرداخته شود.
وی گفت: اسلام در باب حجاب که از ضروریات آن پوشش مناسب است دستوراتی درباره الگوی پوشش و حدود آن صادر کرده برای مثال فرد مسلمان از پوشیدن لباس‌های شهرت و تفاخر منع شده علاوه بر باورهای دینی عوامل دیگری همچون شرایط جغرافیایی و موقعیت اجتماعی و اقتصادی افراد در نوع پوشش انها موثر است.
وی افزود: مقوله پوشش و لباس از جمله مسائلی است که همواره انسان از جمله زن و مرد در زندگی با آن در ارتباط بوده و به عنوان یک نیاز ضروری محسوب می‌شود . این نیاز به پوشش ، در طول تاریخ بشری و در میان ملل و اقوام مختلف وجود داشته و امری کاملا جدایی ناپذیر از نیازهای ضروری می‌باشد.
دبیر جلسه اظهار داشت: تنوع الگوی پوششی در میان افراد و نیز زیبایی ها و جذابیت های به کار رفته در لباس، موید این مسئله است که این موضوع باید به صورت جدی با بوم و فرهنگ هر شهرستان مورد بررسی تخصصی قرار گیرد و جشنواره ها و نمایشگاه هایی برای عموم مردم و طراحان و مزون داران برگزار شود.
در این جلسه مصوب شد تا در اسفندماه به کمک مزون دارها و کارگاه‌های خیاطی شهرستان ، نمایشگاه پوشش اسلامی با طراحی ایرانی اسلامی برگزار شود.
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جلسه هم افزایی جشنواره مد و لباس، نمایشگاه پوشش ایرانی اسلامی، طراحی ایرانی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تهران
V
آرشیو