طرح پازک در شهرستان قدس اجرا شد

سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد زنان دارای همسر معتاد موسوم به «پازک» را در ۵۰۰ محله از استان‌های کشور از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده که این دوره برای اولین بار در سطح استان تهران در شهرستان قدس اجرا شد.
طرح پازک در شهرستان قدس اجرا شد
1402/08/22 - 15:00
تاریخ و ساعت خبر:
176358
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد زنان دارای همسر معتاد موسوم به «پازک» را در ۵۰۰ محله از استان‌های کشور از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد که این دوره برای اولین بار در سطح استان تهران در محله شهید عالمی شهرستان قدس با همکاری موسسه همراهان مسیر زندگی تحت نظارت سازمان بهزیستی و پایگاه حورا اجرا شد .
سیده مرضیه حسینی فرمانده پایگاه حورا در خصوص این طرح بیان کرد : با توجه به گسترش بلای خانمان سوز اعتیاد و لزوم آموزش به زنان دارای همسر معتاد در راستای جلوگیری از آسیب هایی که این عزیزان درگیر آن خواهند شد، دوره پیشگیری از اعتیاد زنان دارای همسر معتاد به مدت ۶ جلسه و با حضور ۲۸ نفر از بانوان محله شهید عالمی که همسرانشان درگیر اعتیاد هستند در پایگاه مقاومت بسیج حورا با همکاری اداره بهزیستی شهرستان قدس برگزار شد .
حسینی در ادامه عنوان کرد : از سرفصل های این دوره می توان به اعتیاد و مراحل وابستگی به مواد اعتیاد آور ، زمینه های گرایش و عدم گرایش به مواد اعتیاد آور در همسران ، آسیب ها و عوارض برای زنان دارای همسر معتاد ، ساختار حمایتی برای پیشگیری از اعتیاد در زنان دارای همسر معتاد و پیشگیری از خشونت خانگی اشاره کرد . این جلسات هر هفته به مدت ۲ ساعت با تسهیل گری استاد جعفری برگزار شد و در پایان جلسات به تمامی شرکت کنندگان تقدیرنامه اهدا شد .
فرمانده پایگاه حورا ضمن تاکید بر اهمیت مبحث اعتیاد در کشور خاطر نشان کرد: بانوانی که همسرانشان در دام اعتیاد گرفتار شده اند، به نوعی سرپرست خانواده محسوب می‌شوند و باید از آنها در تمامی زمینه ها از جمله زمینه های مالی ، روانی و فرهنگی به طور جدی حمایت کرد زیرا این زنان ستون خانواده خود هستند و اگر تامین نشوند فرزندانشان به شدت آسیب پذیر خواهند شد . جامعه ما برای مقابله با اعتیاد و آسیب های آن آمادگی لازم را ندارد و ما نیازمند دریافت آموزش های کاربردی و راهگشا هستیم .
خبرنگار : پریسا کسائی
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طرح پازک، طرح پیشگیری از اعتیاد زنان، پیگیری از اعتیاد همسر معتاد،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تهران
V
آرشیو